Burna javna generalna proba omogućila je mirno, dostojanstveno i efikasno otvorenje 61. Dubrovačkih ljetnih igara. Jedini pljesak u polusatnom programu izborio je Carl Orff sa uvodnim stavkom svoje kantate Carmina burana, a brojna publika koja se natiskala na tri tribine nije aplauzom pozdravila niti hrvatskog predsjednika Ivu Josipovića niti slovenskom mu kolegu Danila Turka. Bilo je u publici još uglednika, od predsjednice Federacije Bosne i Hercegovine do predsjednika Sabora, a dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić koji živi najteže dane u svojoj dugoj političkoj karijeri u svom je govoru puno veličao obrazovanje i plemenitost, a nipodaštavao novac i gomilanje blaga. No, svojevrsni odgovor iz nehata dobio je od scenarista Igara Tomislava Zajeca koji je u neuobičajeni program ubacio i misao da veći dinar manjega pokriva.
Otvorenje bez Lindža
I doista, novi scenarij skratio je svečanost, nije zaboravio na kultnu Gotovčevu Himnu slobodi koju je uz 160 članova zborova pjevala i publika, ali je ulogu kneza i njegovu važnu rečenicu Neka uđu prepustio kolektivu koji se obukao u crveni plašt i navukao na sebe bijelu periku, da bi se odmar nakon izrečene rečenice koja u Dubrovniku ima status božanstva urušio u paramparčad.
Scenarist i redateljica Dora Ruždjak ukinuli su ne samo kneza i dubrovačko vijeće koje je puk i aktualne političare gledalo sa balkona Sponze nego i izvedbu dubrovačkog folklornog ansambla Lindžo. Zbog toga su na generalnoj probi dobili bučne kritike Dubrovčana, ali stilizirani ples mladih u bijelo obučenih studenata Akademije dramskih umjetnosti iz Zagreba uz tu i tamo ponekog glumačkog veterana bio je i scenski efektan i koncepcijski opravdan. Sa otvaranja Igara u nebo su otišli plavi baloni, odaslana je i poruka o dolasku revizora na Igre i u društvo (duhovita aluzija na dramsku premijeru Gogoljevog Revizora), a dio publike na kratkoću svečanosti samo je reagirao je pitanjem, zar je već gotovo?
Dirigent Ivan Repušić suvereno je vodio veliki izvođački aparat, Zagrebačku filharmoniju te goranovce i Dubrovački komorni zbor i Libertas, a zbog tehničkih problema, iz programa je ispala Figarova arija iz Seviljskog brijača koju je trebao otpjevati jedan od trenutno najboljih svjetskih baritona Dalibor Jenis. I premda će otvaranje Igara koje se najviše dosad udaljilo od tradicije vjerojatno i dalje izazivati prijepore i kritike, novo umjetničko vodstvo Igara očito je dobro osjetilo da je najugledniji hrvatski festival zreo za promjene. A najbolje je onda krenuti od glave, od svečanog otvaranja koje oduvijek računa na prime time televizijski prijenos i na pravu paradu političkih i gospodarskih moćnika.
Tri velike dame
I zapravo je dobro gradonačelnik Vlahušić primijetio da ne trebaju Dubrovčani u svoj prelijepi grad dovlačiti ljude samo radi novaca kako bi mogli dokoličariti, te da su taj grad baštinili od predaka kao što i nisu zaslužni za jarko sunce niti za modro more. Jer za Dubrovnik nešto mora učiniti i sadašnja generacija, poručuje Vlahušić.
I dok su na generalnoj probi, navodno, neka protestna jaja ipak prokrijumčarena u publiku, svečanost ostala je u okvirima diplomatskog ponašanja. A nije joj zasmetala niti utakmica Njemačke i urugvaja. Na generalnom pokusu su se mogle čuti i vuvuzele. U noći otvaranja 61. Igtara i vuvuzele su ušutjele. Barem na pola sata.
A nakon vatrometa i trombonjera, svečanost otvaranja Igara uljepšale su i tri velike dame hrvatske zabavne glazbe Gabi Novak, Radojka Šverko i Tereza Kesovija nastupom ispred crkve sv. Vlaha. Dakle na istom onom mjestu na kojem će u nedjelju u spomen na maestra Šuteja biti izvedena očito vrlo popularna Orffova kantata Carmina burana pod ravnanjem Ivana Repušića. Kako je na dan otvaranja Igara otvorena i žičara koja vozi do Srđa, bio je to više nego svečani dan u najslavnijem hrvatskom gradu čiji se posjetitelji sa velikih brodova sada većbroje u milijunima.
Tradicija je nešto što se treba njegovati,a ne razbijati. Bez linđa, nije to ono pravo.A Vlahušić neka ne trkelja. 400.000,00 kuna za novi tutač ,u ovoj krizi baš je krasna poruka budućim generacijama.