S posebnom radošću u gradu čeka se današnje otvorenje retrospektive Tomislava Gotovca (1937. – 2010.) "Uzlazno silazna genealogija", ne samo zato što se njome slavi umjetnikov 87. rođendan nego i zbog činjenice da se ta izložba u Zagrebu čeka dugo, jer posljednja je bila 2003.
Stoga, kada je Gotovac u pitanju, ekipa MSU s osmijehom je odradila ovaj zadatak u kustoskoj koncepciji francuskog kustosa Pierrea Bal-Blanca, koji je sudjelovao i na konferenciji za novinare u povodu otvorenja.
– Želio sam posjetiteljima omogućiti razumijevanje njegova ukupnog rada i kontinuiteta prakse umjetnika kojemu je medij bio samo prilika da prenese svoje ideje. Gotovac nije htio biti specijaliziran ni u jednom mediju, nego govoriti o slobodi i izraziti svoj slobodarski identitet – kazao je Bal-Blanc.
Izložba u MSU prostire se na dva kata, podijeljena je u pet cjelina, a Gotovčev rad predstavljen je nizom fotografija, projekcijama njegovih filmova te rekvizitima i kostimima iz performansa, a dio izložbe su i radovi niza međunarodnih i domaćih autora od 60-ih godina do danas, koji imaju određene poveznice s Gotovčevim radom, a kao što su to Ivan Ladislav Galeta i Pansini.
– U intervjuima Gotovac je govorio da je sve što je napravio samo sličica po sličica života, no kasnije i da svoju umjetnost vidi na liniji Michelangelo – Meštrović – Gotovac. On je uspio nešto u čemu mnogi umjetnici nisu. Nije radio razliku između privatnog i javnog, gol je hodao gradom, ali ostvario je nešto što je jako teško – pridobio je ne samo stručnu javnost nego i masu i postao jedini umjetnik kojega u ovom gradu svi znaju – rekao je Darko Šimičić, suosnivač Instituta Tomislava Gotovca.