Klarinetistica Anat Cohen sa svojim Quartetinhom odsvirala je izvrstan koncert pred rasprodanim gledalištem Histrionskog doma u subotu navečer. Nije ona samo „najveća prijateljica festivala“ – kako ju je u uvodnoj riječi najavio osnivač Zagreb Jazz Festivala Dražen Kokanović – već i njegov protagonist od najranijih dana. Naime, Anat Cohen još je 2007. nastupila na prvom zagrebačkom ženskom festivalu Jazzarella, kao mlada glazbenica s postavom Diva Jazz Orchestra. Njen samostalni uzlet kasnijih godina doveo ju je još tri puta u Zagreb i dva puta u Rovinj.
Daleko su ti početni dani; Anat Cohen danas je iskusna bendliderica sklona kontaktu i konverzacijama s poublikom, a njene melodične, eterične dionice klarineta fina su protuteža ritmičnosti pratećeg ansambla. Subotnji nastup bio je prvi koncert Zagreb Jazz Festivala organiziran u dvorani Histrionskog doma u Ilici i kao takav dobrodošla promjena već familjarnoj publici. „Toplina“ dvorane i, pogotovo, razglas koji je u Histrionima uvijek smješten na podu dvorane, u razini glava posjetitelja u parteru, priuštio je i odličan, puniji i drugačiji zvuk ionako sjajne svirke Anat Cohen Quartetinha.
Od početka sa elegantnom „The Night Owl“ s tek objavljenog drugog kvartetskog albuma „Bloom“, čuli smo vrlo živ i živahan koncert u kojem je sjajna svirka obilazila mnogo žanrova, od obrade Theloniousa Monka „Trinkle, Tinkle“, sve do bossa nove i flamenca, pa je već druga tema „Frevo“ bila obrada Egberta Gismontija. Ništa čudno, budući svi žive u newyorškom Brooklynu, dok se pijanist Vitor Gonçalves, Brazilac, povremeno poslužio i s harmonikom, a izraelski kontrabasist Tal Mashiach – inače i vlasnik solističkog gitarističkog albuma - u četvrtoj skladbi „Paco“ dohvatio akustične gitare sa sedam žica, a čitav kvartet odradio višeminutnu posvetu gitaristu Pacu de Luciji.
U tom najambicioznijem, srednjem dijelu koncerta koji je potrajajo punih 95 minuta, izveli su i fascinantnu desetminutnu preradu Antonína Dvořáka „Going Home“, kad je gudalo kontrabasista promijenilo zvuk benda, kao i bas klarinet Anat Cohen čije sjajne dionice kao da su „pričale“ ljudskim glasom u elegičnoj, zamišljenoj konverzaciji o povratku kući.. I za šestu skladbu najavila je da ju je napisala na putovanju u Brazilu, dok je duhovita „Supoerheroes of the Gig Economy“ sjajnog vibrafonista i bubnjara Jamesa Shippa bila još jedan od vrhunaca večeri, prije završne „Catfish Spine“ brazilskog skladatelja kojem nisam čuo ime kad ga je spomenula. Bis sa energičnim oproštajnim bendovskim groovom najavio je odlazak u Split i Pulu iduće dvije večeri, pa javite prijateljima tamo da ne propuste koncerte.