Premijere Trubadura u splitkom HNK

Opera u kojoj je Verdi nanizao hit za hitom u svakoj ariji i zboru

Trubadur
Foto: HNK Split
13.11.2018.
u 13:12

Uspjela produkcija osječkog HNK u režiji Roberta Boškovića prenesena je u Split u sjajnom glazbenom ruhu pod vodstvom maestra Harija Zlodrea

Kada bi orkestar Opere splitskog HNK svirao i zbor pjevao onako kako je na svim razinama uštimana politika, nesposobna da se dogovori oko novog intendanta tog kazališta, to bi bila neslušljiva buka i galama. No, u glazbi su kriteriji i ključevi odavno zadani, a kao i drugdje u raštimanoj državi, tako se i u Splitu umjetnički posao radi odgovorno, savjesno i s ljubavlju.

Zato su prošle subote, kada je i HNK Hajduk napokon nekog uspio pobijediti, i orkestar i zbor pod dirigentskim vodstvom splitskog maestra Harija Zlodrea, briljirali te skupa sa solistima razveselili općinstvo izvrsnom premijerom Verdijeva "Trubadura".

Premda praksu razmjene predstava među hrvatskim opernim kućama i inače valja podržati i pozdraviti, osobito s obzirom na nagomilane dugove bilo je pametno i racionalno prenijeti na splitsku pozornicu produkciju osječkog HNK. Utoliko više što što se radi u uspješnoj predstavi u kojoj je režija Roberta Boškovića, potpomognuta osobito dovitljivom scenografijom Vesne Režić, uz 3D mapping, holograme i projekcije Mateja Bodrušića te primjerene kostime Duške Nešić Dražić, od kompliciranog libreta učinila vrlo prohodnu priču. Splitski doprinos bila je i koreografija Igora Kirova te, ono što je u "Trubaduru" najvažnije, pjevačka postava.

Nije, doduše, bilo baš raspamećenog oduševljenja pojedinim arijama koje pružaju mogućnost pjevačima da doista dignut gledalište na noge, ali sve u svemu i u skladu s mogućnostima čuli smo vrlo solidno ispjevane role. Daniela Schillaci i Ivan Momirov kao Leonora i Manrico opravdali su ponovni poziv u Split, a mladi slovenski bariton u ulozi grofa Lune ima potencijala, premda ima još dosta posla oko slobodnijeg emitiranja glasa.

Splitski nacionalni prvak Ivica Čikeš bio je suvereni Ferrando. Ono naročito dobro u predstavi je postavljanje u središte uloge po kojoj je i sam Verdi u jednom trenutku namjeravao nazvati čitavu operu, a splitska prvakinja Terezija Kusanović je u toj roli ciganke Azucene ostvarila zasigurno jedan od svojih najboljih i najdojmljivih nastupa.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije