Ako je pandemija koronavirusa ičemu pomogla, onda se to vidi po broju instrumentalnih albuma koje su objavili domaći klavijaturisti, basisti i gitaristi. Svi su oni uhvatili vremena da snime albume koje inače možda i ne bi snimili da je posao tekao normalno. Jedan od njih je i Vedran Baotić, gitarist grupe Buđenje i jedan od najboljih iz mlađe generacije.
Baotićev album “Stringville” iznenađenje je samo onima koji ga ne poznaju jer su mu “žice” gitare najbitnije, od naslova albuma pa do deset instrumentalnih komada koje potpisuje, osim završne obrade “Amazing Grace”. Žanrovski čist i pregledan, “Stringville” je poslastica za sve sklone klasičnoj svirci i jasnom gitarističkom radu koji se ne skriva iza produkcije i aranžmana. Baotić je artikuliran kompozitor, a sjajan gitarist, tradicionalan u najboljem smislu riječi.
“Pjevajući” ton njegove gitare vozi vas kroz pjesme kakve bi mogli snimiti Knopfler, Clapton ili J.J. Cale, a zapravo su ih i snimali tijekom dugih karijera. Baotić je mlađi pa je sve namjere i gušteve zbio već na prvoj ploči. Radi se o gitaristu koji se fino uklapa u niz od Husa, preko Zoka Cvetkovića i pokojnog Rastka Miloševa, do Marijana Brkića. Budući su svi prošli kroz Parni valjak, sad se pokazuje zašto je baš Baotić mijenjao Husa na nekim svirkama Valjka, a da mnogi ne bi primijetili razliku u stilu svirke. No, tek na vlastitom albumu “Stringville” Baotić je pokazao širinu inspiracije. Neupitan je gitaristički vez koji će pasati svima željnim “normalne”, fine svirke, a osim jazz-rocka u “Tossup” u kojoj mu ton podsjeća na mladog Stefanovskog iz ranih Leb i sol, “Stringville” donosi i klasičnu rock-svirku i lirske balade.
Uvodna “Lynchburg Lemonade” komotno bi mogla biti na albumu Keitha Richardsa. I polubalada “Undivided” s jasnom melodijom kao da “zove” vokal, a sve skupa otkriva da je Baotić bendovski čovjek koji razmišlja o pjesmama, jer je inače i sposoban producent. Provjerite potmuli južnjački boggie “Train Tracks”, twangersku “Ode to Twang”, amerikanizmima napunjenu “Southband”, ritmičnu “Sparkle Funk” ili balade “Early June” i knopflerovsku “You and Me”, pa ćete osjetiti širinu Baotićeva sjajnog “ručnog rada”.