Opatička

Petra Jeličić Lovreković izlaže Crno-bijeli Zagreb

Petra Jeličić Lovrekovi
Foto: arhiva
1/3
03.12.2012.
u 16:16

Nakon pregledanog cjelokupnog Petrina opusa lako je zaključiti da Petrin kozmopolitizam svakako potvrđuje njeno slikarstvo. Njeni radovi nisu nešto na što je domaća publika navikla, smatra Robert Kavazović

Izložbom crteža i slika pod nazivom "Crno-bijeli Zagreb“ zagrebačkoj likovnoj publici premijerno se predstavlja hrvatsko-njemačka umjetnica, diplomirana slikarica Petra Jeličić Lovreković u utorak 4. prosinca od 19 sati u galeriji Laval Nugent, Opatička 2.

"Iako hrvatskog imena i korijena, Petra Jeličić Lovreković s hrvatskom umjetnošću i njenim trendovima, ako takvi u bilo kakvom pozitivnom smislu i postoje, gotovo da i nema nekakvog dodira. Široj je javnosti njen likovni rad potpuna nepoznanica upravo zbog činjenice što Petra već posljednjih dvadeset godina isključivo djeluje izvan domovine, u Njemačkoj, Italiji, Francuskoj, Velikoj Britaniji, SAD-u i brojnim drugim zemljama diljem svijeta. Nakon pregledanog cjelokupnog Petrina opusa, lako je zaključiti da Petrin kozmopolitizam svakako potvrđuje njeno slikarstvo. Njeni radovi nisu nešto na što je domaća publika navikla. Možda je sada upravo došlo vrijeme da se te navike promijene.

Naziv izložbe "Crno-bijeli Zagreb“ upravo je to što mu ime i govori. Uz izrazito konvencionalno odabrane zagrebačke vedute – Glavni kolodvor, Tkalčićeva ulica (u nekoliko varijanti), Umjetnički paviljon, zgrada HNK, crkva sv. Marka na Gornjem gradu itd. – kao sa starih razglednica tiskanih prije Prvoga svjetskog rata, monokromatski izraz postaje osnovna odrednica i nit vodilja recentne slikaričine razvojne faze. Vješt i uvježban, gotovo besprijekoran reljefni crtež omogućio je slikarici bezgraničnu slobodu u traženju svog osobitog i prepoznatljiva duktusa, izraza po kojem se želi istaknuti i odvojiti od množine prosječnog štafelajnog slikarstva. Ova izložba rezultat je odabira nešto više od dvadesetak radova, između njih stotinjak, ili više: skica, crteža olovkom, crteža tušem, kombiniranih tehnika i ulja, nastalih u posljednjih nepunih mjesec i pol dana. Nevjerojatna je Petrina brzina stvaranja. Svakoga dana nastajalo je pet, šest, nekada i desetak i više radova, gotovo uvijek jednake kvalitete. Kako se zima približava pa su dani sve kraći, tako se skraćuje i vrijeme slobodnog plenera. Dnevno svjetlo koje prate i znatno niže temperature svakako predstavlja ograničavajući faktor Petrina likovnog djelovanja u Zagrebu, budući da umjetnica stvara isključivo u pleneru, a vedute su joj u zagrebačkoj fazi jedini motivi. Uz jednako plodno stvaralaštvo, vjerojatno bi se u drugom godišnjem dobu, u proljeće ili ljeto, unutar zadanih mjesec i pol dana namnožilo i nekoliko stotina radova više pa bi izbor za izložbu predstavljao veliki problem", smatra Robert Kavazović.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije