Koncertom Simfonijskog orkestra HRT-a pod ravnanjem Danielea Rustionija, uz slavnog i pomalo ekscentričnog američkog orguljaša Camerona Carpentera, zatvorene su 69. Dubrovačke ljetne igre.
Ovo je bila godina u kojoj se publici predstavilo novo kreativno vodstvo Igara na čelu s redateljicom Dorom Ruždjak Podolski te muzikologinjom Karolinom Rugle, redateljem Sašom Božićem i dirigentom Tomislavom Fačinijem. Najavljivali su razvoj i širenje publike te zaokret u malo modernijem smjeru, i čini se da su u tome uspjeli unatoč ponekim disonantnim tonovima koji su u Dubrovniku gotovo nezaobilazni, jer je riječ o gradu koji sa svojim festivalom ima specifičan i vrlo strastven odnos, a gotovo da nema vodstva koje istodobno nije nailazilo na pohvale i kritike.
Da su Dora Ruždjak i njezin tim napravili dobar posao, svjedoči više prodanih ulaznica te velik uspjeh premijernih naslova, kao što je bila predstava “Pod balkonima” zasnovana na djelima Ranka Marinkovića, u vještoj dramaturgiji Vedrane Klepice i režiji Darija Harjačeka. Za ulogu u toj predstavi Orlanda je dobila Nataša Kopeč.
– Vodstvo Igara hrabro se suočilo s dvojbom oko toga koliko reagirati na očekivanja, a koliko ponuditi nešto novo. Želim ih ohrabriti da nastave kako su započeli – istaknula je u subotu ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek. Posebno je pohvalila naglasak na razvoju publike i visoku razinu profesionalnosti u uvjetima vrlo kratkih rokova. Da će novi smjer Igara nagodinu biti još vidljiviji, najavljuje i sama intendantica.
– Odlučili smo ići još više naprijed u svim programskim odrednicama, s naglaskom na razvoju publike. Nastavit ćemo baviti se mogućnostima ambijentalnoga teatra, naglasiti mitske lokacije Igara, a pokušat ćemo dovesti najsuvremenije svjetske kazališne, baletne i plesne produkcije – rekla je Ruždjak Podolski.
U 47 dana festivala izvedeno je 86 programa na 30 lokacija, a Dubrovnik je ugostio oko dvije tisuće umjetnika. Prvi put je održano 19 besplatnih programa s posebnim naglaskom na najmlađu publiku. U odnosu na prošlu godinu, proračun festivala narastao je za 7 posto i iznosi 13,8 milijuna kuna. To valja pripisati porastu vlastitih prihoda (od sponzora i prodanih ulaznica), koji sada čine 44 posto ukupnog budžeta.
Nekako mi vuče da nas pomalo pripremaju da u budućnosti na dubrovačkim igrama očekujemo različita ultramoderna "propitkivanja" tipa Olivera Frljića, Vlaste Delimar i sličnih "progresivnih umjetnika".