Punih 35 godina prošlo je od zadnje retrospektive Marijana Trepšea (rođen 1897., umro 1964.) u Umjetničkom paviljonu, a od nedjelje u podne u istom izložbenom prostoru ponovno će na nov način biti predstavljen taj velikan hrvatskoga slikarstva prve polovine 20. stoljeća. Autor izložbe dr. Zvonko Maković za ovaj je izložbeni pregled prikupio gotovo 170 djela, od kojih su mnoga posuđena iz četrdesetak privatnih kolekcija. Uz slike koje su dosad čuvale hrvatske galerije i muzeji, upravo na Trepšeovu primjeru pokazuje se kako je mnogo vrijednih umjetnina u privatnim zbirkama. Kako je rečeno u najavi retrospektive, upravo će se zbog tih “rasnih” primjera kakva je primjerice slika Pjesnika u kavani koji je dugo bio u privatnoj zbirci u Švicarskoj, na ovoj izložbi gledateljima omogućiti novi doživljaj i moguća čitanja izuzetno zreloga grafičkoga djela, vrhunskih akvarela i slika koje nose ekspresionistički naboj. Vidjet će se i sva svestranost autora koji je radio vitraje za brojne građanske interijere kakav je primjerice i kuća Arko, skice za kazališne scenografije i kostime, te karikature.
Također, ta će izložba pokazati Trepšea kao vrsnoga umjetnika koji se školovao u Pragu i pripada četverolistu zajedno s Uzelcem, Gecanom i Varlajem. Kroz kronologiju Trepšeovih slika publika će moći dokučiti i zanimljivu povijest Proljetnoga salona. Maković je naglasio da ga je zanimalo kako su Kraljevića kao uzor interpretirali praški studenti. Sad se jasno pokazuje da je gospodin Kraljević gospodski oslikao kavane i njegove su sasvim drukčije od kavana Zagreba i Praga koje su prikazali Uzelac i Trepše. Ova zagrebačka retrospektiva pokazat će niz kapitalnih Trepšeovih djela među kojima je sjajan Pjesnik u kavani koji sjedi ispred iskrivljena stola, Odmor u prirodi, brojni portreti te grafička tema Golgote u više varijanti. Velebno Trepšeovo djelo moći će se razgledati sve do 30. siječnja iduće godine.