Poslovično tihu Opatičku ulicu u petak ujutro preplavio je dječji žamor. Razlog? Koncert klasične glazbe.
Prije svečanog otvorenja 12. Zagrebačkog međunarodnog festivala komorne glazbe, ZAGREB KOM se tradicionalno najprije predstavio djeci. Susanna Yoko Henkel i Dalio Despot, pokretači i organizatori festivala, tom lijepom tradicijom pridonose odgajanju novog naraštaja publike, a u tome im rado pomaže glazbena elita, vrhunski glazbenici koji svoje programe zajednički uvježbavaju i izvode samo u Zagrebu.
– Ovo je peta godina kako imamo koncert za djecu. Uglavnom je riječ o uzrastima osnovne škole, od drugoga do petog razreda, a imali smo već i vrtićku grupu. Nama se činilo da je to za njih malo prerano, ali silno su to željeli i ispalo je odlično. Sjedili su na podu, mimo svih koncertnih pravila, i bilo je jako zgodno promatrati njihov pogled na glazbu – govori nam Dina Puhovski, zadužena za dječje matineje ZAGREB KOM-a.
– Program je malo prilagođen, pa se u pauzama između stavaka razgovara. Tako omogućujemo da klasičnu glazbu ne doživljavaju kao nešto ukočeno i da ne misle da ne smiju reći ako im se nešto ne sviđa. Ne umišljamo si da ćemo promijeniti pogled sve djece, ali interesa ima i već su nam se najavile škole koje žele doći sljedeće godine – kaže Puhovski, inače muzikologinja i pjevačica.
A u dvorani atmosfera kao na zabavnom spektaklu. Nikad nasmijaniji i glasniji klasični koncert. Glazbenici su ležerno odjeveni i nasmijani komuniciraju s djecom. Čuju se povici “Meni je ovo dosadno”, pa onda nastane oduševljenje zvucima klavira, a djeca u zadnjem redu šapuću da su već slušali Voldemorta...
Klavirski kvartet Roberta Schumanna svirali su im violinistica Susanna Yoko Henkel, violist Hartmut Rohde, violončelistica Monika Leskovar i pijanist Ian Fountain. Djeca su im postavljala pitanja ne odajući dojam da je klasika nešto čemu nisu dorasla, a posebno im se simpatičnom učinila Monika Leskovar koja je i sama počela svirati kao šestogodišnjakinja pa su našli zajednički jezik.
– Osim što je važno da imaju priliku izbliza vidjeti što radimo, uključeni su, smiju pitati. Ovo je odličan oblik obrazovanja buduće publike. Kada sam živjela u Njemačkoj, svaki orkestar imao je barem jedan dječji koncert tjedno na kojem se djeci na zabavan način približava klasika. I to se radi već s djecom vrtićke dobi. Uvjerena sam da svatko klasiku može zavoljeti, ali mora je prvo upoznati – kazala je Monika Leskovar.
Festival se nastavlja u utorak i srijedu izvedbama Brahmsovih gudačkih kvinteta i seksteta, a na završne koncerte u petak i subotu stiže još miljenika hrvatske i svjetske publike: Guy Braunstein, Gili Schwarzman, Petrit Çeku i Lise Berthaud.