Šeherezada u Trešnji

Šeherezada u kojoj duh repa “O lijepa, o draga, o slatka slobodo”

Šeherazada,Trešnja
arhiva VL
27.09.2011.
u 22:48

Bagdada više nema? Pitanje iz “Tisuću i jedne noći” nikada nije bilo aktualnije, zato sve i završava vatrometom koji može biti i bombardiranje. Nada za Istok i Zapad ipak postoji

Kada smo to jutro stigli u Kazalište Trešnju, bilo je prepuno djece jer su na sceni bili junaci iz “Čudnovatih zgoda šegrta Hlapića”. Najzanimljivije je ipak bilo u dvorištu. Ondje su kazališni majstori upravo dovršavali bojenje velikih ćupova za Aladinove hajduke. U Trešnji su, naime, u punom jeku pripreme za subotnju premijeru “Šeherezade”, predstave nastale po motivima klasične arapske zbirke “Tisuću i jedne noći”, a koju su na scenu postavili u suradnji sa Studiom za suvremeni ples.

 Grozna sapunica

 Naš vodič u svijet bio je redatelj Saša Božić koji ovu predstavu priprema s kolegicom Ksenijom Zec. Ona nam se nije mogla pridružiti jer su naporne pripreme uzele svoj danak u obliku trenutačno vrlo prisutne jesenske viroze.

– Žao mi je što Ksenije nema jer ova je predstava njezina ideja. Nakon uspjeha naše predstave VIS Životinje koja je u Trešnju dovela i vrlo odraslu publiku, već smo dogovorili novu suradnju, kada je ona jednog dana nazvala i rekla mi: “Gledam ovu groznu tursku sapunicu i sada sam shvatila da moramo raditi Tisuću i jednu noć”. I evo nas sada uoči premijere – kroza smijeh priča Saša Božić.

I zaista, ova je predstava najbolji mogući način da se djeci (namijenjena je onima starijima od sedam godina) približi čaroban svijet daleke Perzije, ali i da se odrasli gledatelji zapitaju što danas zapravo znamo o Istoku.

– Ne znamo mnogo, a upravo se tako stvaraju stereotipi i predrasude. Zato smo te predivne bajke željeli prevesti na jezik današnjice – kaže Saša Božić. To im je, sudeći prema prvim dojmovima, i te kako uspjelo, o čemu svjedoči plakat predstave na kojem je kreativni spoj tenisice i orijentalne papuče, ali i pomalo “svemirski” kostimi koje je za predstavu kreirala Dženisa Pecotić. Sama scena (također djelo Dženise Pecotić) poprilično je ogoljena.

Bagdada više nema?

Na nju na početku predstave sami glumci donose rekvizite koji su svojevrsni simboli svijeta u koji nas priča vodi. Na čaroliji te scene glavni je posao ostvario Bruno Pocheron, francuski majstor svjetla koji je već radio svjetski poznate (uglavnom plesne) predstave. On je za potrebe ove predstave izradio poseban softver koji upravlja svjetlima u Trešnji.

Ova Šeherezada – u kojoj naslovnu ulogu tumači Ivana Bakarić, a njezin je šah Šahrijar Damir Klemenić, inače plesač Montažstroja (u ostalim su ulogama Živko Anočić, Višnja Babić, Petar Banda, Branko Branković...) – u sadašnjost nas vraća pitanjem: Bagdada više nema? Pitanje iz “Tisuću i jedne noći” nikada nije bilo aktualnije, zato i sve završava vatrometom koji može biti i bombardiranje. Nada za Istok i Zapad ipak postoji. Utjelovljuje je duh iz Aladina koji ovdje repa: “O lijepa, o draga, o slatka slobodo...”

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije