Ima tu i glume i plesa, jedna od najboljih mladih plesačica tumač je svih ženskih uloga. Dečki su i svoji sinovi i svoji očevi i djedovi... Sve to vidjet ćete na skorašnjoj premijeri u Exitu, u predstavi Očevi i djeca, novom autorskom projektu Ksenije Zec i Saše Božića.
Priča je to o generacijama, ali i sjećanjima. Sve počinje i završava slavnom Tolstojevom rečenicom, još slavnijim početkom Ane Karenjine: "Sve sretne obitelji nalik su jedna na drugu, svaka nesretna obitelj nesretna je na svoj način."
Partizan i novi val
A u tom teatarskom krugu priča, baš kao i ljudska sjećanja, ne ide pravocrtno, što ovdje posebno dobro naglašava glazba. Tako, primjerice, partizan koji se vraća u grad nakon Drugog svjetskog rata uz prozor pjevuši jednu od novovalnih himni "danas sam bacio radio kroz prozor..."
No, zašto priča o povijesti koju pričaju očevi i sinovi, a ne majke i kćeri, pitali smo Kseniju Zec.
– Kod Saše i mene ništa nije jednostavno. Tom se temom pokušavam baviti već jako dugo, a interes za nju ima veze s iskustvima iz Domovinskog rata. U dogovoru s Matkom (Ragužem, osnivačem i ravnateljem Exita) uspjeli smo napraviti predstavu – kaže Ksenija i objašnjava kako ju je privukao taj dualizam:
– Kod majki i kćeri puno se priča. Očevi i sinovi šute, a sinovi od očeva nasljeđuju društvene prisile. Oni nasljeđuju oporuke, ratove, države, politike...
Ženski princip
No, cijela se autorska ekipa borila da ne upadne u priču o čistoj politici ili nostalgiji. Morali su stoga i riješiti problem kako protkati vrijeme i pričati o sjećanjima, koja su uvijek iskrivljena. Usto, željeli su postići i tzv. exitovsku estetiku, da predstava počne kao neko predavanje. No, sve o obiteljima bila je čista i suha psihologija, sve dok se Saša Božić nije dosjetio islandskih saga i taj neočekivani dio zaista funkcionira u priči o našim obiteljima. Za mnoge kazališne gledatelje veliko iznenađenje bit će i uloga Petre Hraščanec, nagrađivane, mlade plesačice, o čijem angažmanu Ksenija kaže: – Uvijek je važno da je na okupu ekipa koja dobro funkcionira jer je tako lakše raditi. Ovdje smo htjeli dobiti potpuno različite glumačke habite i ona se u to sjajno uklopila i ona je nametnula taj ženski princip na drugačiji način nego što bi to napravila neka glumica.