Zbog jedne od najvažnijih igara godine, potpomognute pametnom i dugom najavnom kampanjom Sony PlayStationa, ovih dana opravdano raste uzbuđenje fanova koji je iščekuju. Radi se naravno o Horizon Forbidden Westu, nastavku ultrapopularnog Horizon Zero Dawna predstavljenoga 2017. godine. Neobična je to distopija smještena u vrijeme daleko ispred našega, u kojem se ostaci današnje civilizacije tretiraju kao što mi danas gledamo na antičke ruine. Društvo je u međuvremenu napredovalo koliko je i nazadovalo: s jedne strane okružuju nas krda izrazito naprednih robota koji su postali dominantna divljač, a s druge, ljudska je vrsta vraćena u primarne plemenske zajednice u kojima mnogi ne razumiju tehnologiju koja ih okružuje.
Nastavljajući priču prvoga nastavka, u kojem smo naoko spasili svijet od propasti, Alloy otkriva kako prijetnja nije nestala, nego se preselila na neistraženi Zapad, kojim vladaju bijesna plemena. Preuzimajući breme odabrane, one koja može spasiti ljudsku vrstu, Alloy kreće na opasno i uzbudljivo putovanje u kojem ćemo lukom i strijelom jurišati na neusporedivo moćnije neprijatelje.
U prvoj recenziji igre već smo spomenuli da uživanje u novom Horizonu kvare jedino šablonski dijalozi bez mnogo mogućnosti utjecaja na nastavak radnje, no što je više igramo, više smo spremni oprostiti te klišeje. Čini se da naše mišljenje dijele i fanovi koji su u međuvremenu i sami kupili igru te odreda hvale atmosferu i prelijepe animacije koje do punog izražaja dolaze na PlayStationu 5.
Ovih dana u Zagrebu se događa i prilično zanimljiva posveta glavnoj junakinji Alloy, ostvarena u suradnji PlayStationa i Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu. Inspirirane svijetom Horizon Forbidden Westa, studentice TTF-a počele su izrađivati vjernu repliku kostima crvenokose Alloy. Nastavljajući se na ideju igre u kojoj se priroda mora spasiti od eksploatacije i razvoja destruktivne tehnologije, u izradi kostima koristile su isključivo održive, ekološki prihvatljive materijale, uz detaljni 3D ispis zaštitne opreme koja je njegov sastavni dio.
– S filmskom industrijom i hrvatskim kazalištima surađujemo već godinama, tako da je suradnja s PlayStationom Hrvatska bila nešto sasvim prirodno. Naši studenti bili su oduševljeni što su imali priliku surađivati na ovom projektu jer mnogi od njih igraju igre u slobodno vrijeme, a PlayStation je za njih više od igre, to je dio kulture. Očigledno je da se gaming izjednačio s ostalim oblicima kulture i zabave i naš fakultet je odlučio prihvatiti trend i uvesti nove mogućnosti obrazovanja – rekla je voditeljica projekta profesorica Irena Šabarić.
Na izradi kostima sudjeluju studentice diplomskog studija Industrijskog dizajna odjeće Tena Omerović, Ivana Škaper, Valentina Ferenčak i Nikolina Tufekčić, u sklopu kolegija Projektiranje odjeće. Svaka od njih izradila je dio kostima pod nadzorom, vodstvom i mentorstvom asistentice Franke Karin i prof. dr. Irene Šabarić, predstojnice Zavoda za dizajn tekstila i odjeće dok je prof. Slavica Bogović bila zadužena za 3D ispis.
Kad bi njihov projekt zaživio u malo široj prodajnoj primjeni, bilo bi zanimljivo prošetati se InfoGamerom u kostimu Alloy ili nekoga od njezinih vjernih suputnika. Do tada, pozdravljamo inicijativu studentica i njihovih profesorica i vraćamo se u virtualni svijet Horizon Forbidden Westa.
Uncharted se isplati igrati opet
Posljednjih tjedana uživamo u Uncharted: Legacy of Thieves, remasteriranom dvostrukom paketu igara A Thief’s End i Lost Legacy. S više od 15 milijuna prodanih primjeraka i 150 nagrada za igru godine, četvrti Uncharted bio je vrhunac serijala, a remasterirana igra na PlayStationu 5 djeluje sjajno. Iz današnje perspektive, kada su animirani dijaloški dijelovi u igrama svedeni na razumne mjere, pomalo je suludo čekati po pet minuta da cinematic završi, ali i to je čar Uncharteda koji se isplati igrati opet!