Predivni pejsaži vrijesa, brnistre u cvatu, bonace..., ali i portreti uglednika – pape Pija X., djece baruna Vranyczanyja, sakralne slike Franje Asiškog u molitvi, Studije za bitku na Grubišnom polju, dvije oltarne pale... tek su dio dosad najcjelovitije retrospektivne izložbe Mate Celestina Medovića koja je u četvrtak otvorena u Galeriji Klovićevi dvori. Djela tog izuzetno plodnog, talentiranog i raznovrsnog slikara prikazuju cjelokupan opus njegova rada od najranijih dana kada je stvarao u Italiji i na studiju u Münchenu pa sve do posljednjih slika koje je napravio u rodnome mjestu Kuna na Pelješcu.
– Medović je bio čovjek začudno velikog raspona. Od prve sobe, koju krase akademski radovi, do posljednje vidi se koliko je različitih slikara u tim sobama. Time je zbunjivao publiku i kritiku. Previše mogućnosti, široki talent, nebrojene varijante, sve je to izlazilo iz kalupa kakve smo imali prilike vidjeti u 19. stoljeću – rekao je autor izložbe Igor Zidić i dodao da je Medović veliki slikarski mag, vrlo obrazovan i nedvojbeno najznačajniji sakralni i slikar historijskih motiva, ali i autor najmoćnijih modernih pejsaža koje je Hrvatska imala. Publika može vidjeti više od 200 njegovih djela među kojima su i mrtve prirode, ali i nekoliko crteža pa čak i autokarikaturu.
Među predstavljenim je djelima 30 slika koje se prvi put izlažu. Dio je njih restauriran, dok se za neke smatralo da su izgubljene. Slike su posuđene iz 20-ak muzeja i galerija, šest crkvenih institucija i više od četrdeset privatnih zbirki iz cijele Hrvatske. Izložba prikazuje opseg Medovićeva opusa, ali i značenje koje je on, zajedno s Vlahom Bukovcem, imao za hrvatsko moderno slikarstvo. Na izložbi se može pogledati i film o Medoviću, a izložba ostaje otvorena do 12. veljače iduće godine.
\"Historijski slikar\"? Historijski?