Danas ujutro najuža obitelj ispratila je na vječni počinak akademika i slikara Nikolu Reisera, redovitog člana Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, Razreda za likovne umjetnosti. Želio je otići tiho, onako kako je i živio posljednjih godina. Umro je u bolnici na Svetom Duhu u utorak u 92. godini.
Istaknutoga slikara, umjetnika i pedagoga koji je od 1969. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u tajne slikarstva uveo cijeli niz generacija pamtit ćemo po intimističkom slikarstvu, raskošnim ženskim aktovima i mrtvim prirodama te cvjetnim buketima. Pamtit će ga i brojni poslijediplomanti, polaznici slikarske Majstorske radionice koju je vodio od 1978. do 1985. zajedno s Ljubom Ivančićem.
Nikola Reiser rodio se u Mirnovcu kod Samobora 1918. godine, studirao slikarstvo na Akademiji u Zagrebu od 1939. do 1943. (prof. V. Becić), a diplomirao je 1945. kod Otona Postružnika. Poslije rata usavršavao se u Parizu. Samostalno je izlagao u Samoboru, Zagrebu, Rijeci, Splitu, Mariboru, Münchenu, Torontu, Bernu, a tijekom zadnjih 60 godina sudjelovao je na tristotinjak grupnih izložbi, među kojima su važni nastupi na bijenalima u Veneciji, Krakowu i New Yorku. Idući će se tjedan likovni umjetnici oprostiti od svojega nekadašnjega profesora na komemorativnom skupu na ALU.
U obavijesti o smrti njihova člana, Nikole Reisera, poslanom Iz HAZU, među ostalim, kaže se:
Kao posebna i osebujna ličnost u modernom hrvatskom slikarstvu, Nikola Reiser postao je godine 1977. izvanredni član, a 1986. izabran je za redovitog člana Jugoslavenske (danas Hrvatske) akademije znanosti i umjetnosti.
Dobitnik je brojnih nagrada u zemlji i inozemstvu. Od 1944. godine sudjelovao je na više od 300 skupnih izložbi, a bio je zastupljen na Biennalima u Veneciji, Krakowu i New Yorku, te na svjetskoj izložbi u Montrealu, Torontu, Firenzi i Bruxellesu. Imao je oko 80 samostalnih izložbi u domovini, Europi, SAD-u i Kanadi.
Prvo poratno razdoblje u stvaralaštvu akademika Reisera karakterizirano je intimizmom, drugo eksperimentom, a treće – doba umjetnikove zrele stabilnosti. Cvijeće je bilo dominantan motiv Reiserovih mrtvih priroda, označujući ga kao vrhunskog slikara koji je svojim umjetničkim radom pridonio našem slikarstvu nesumnjivo nove, znatne i opće priznate kvalitete.
Akademik Reiser slikar je uzbuđenja, slikar radosnih živosti, a koje su slikarski izražene zvučnim bogatsvom i ljepotom boje. Bio je produktivan slikar, brojnog, raznolikog i vrlo značajnog opusa, a po svojim umjetničkim i slikarskim osobinama izdvaja se kao posebna, osebujna ličnost u modernom hrvatskom slikarstvu.