Stajalo se, a bogami i čučalo sinoć u zagrebačkom HNK. Pred sam početak predstave izgledalo je kao da će po sceni početi padati ljudi nagurani u lože.
Kyliein koreograf
Prilika je bila jedinstvena – u sklopu Eurokaza vidjeli smo Vertikalnu cestu Akrama Khana, britanskog umjetnika podrijetlom iz Bangladeša, jednog od najistaknutijih svjetskih plesača i koreografa. On sjedinjuje tradicionalni indijski ples, koji je počeo učiti kao sedmogodišnji dječak, s tehnikama klasičnog i modernog baleta. Spoj koji stvara na pozornici je nevjerojatan – kao da smo u sat i pol plesa vidjeli baš sve razloge zbog kojih se ljudsko tijelo treba pokrenuti. Khan je vrhunski kreativac kojeg je publika Eurokaza već imala prilike vidjeti (2008., kada je gostovao s Kineskim nacionalnim baletom), a njegovo ime poznato je i u pop-kulturi jer je on i autor koreografija za Kylie Minogue.
Krug derviša
Vertikalna cesta njegov je projekt iz 2010. u kojem je okupio osmero plesača iz Azije, Europe i zemalja Bliskog istoka, a glazbu je skladao njegov dugogodišnji suradnik Nitin Sawhney. Priča je to koja vas vodi ravno u tursku Konyu, rodni grad islamskog filozofa, pjesnika i mistika Rumija, na sam začetak sufizma. Priča je to o obredima, religiji, ljudskoj potrazi za dubljim smislom. Priča je to i o čovjeku i njegovu životu s drugim ljudima. Pa, iako u njoj nema plesa derviša (a baš je njih Rumi stvorio), sve se vrti u njihovu začaranom krugu. Ili krugu života, kako vam drago. Najpotresniji i najpoetičniji dijelovi predstave svakako su muško-ženski međuodnos i ples sa sjenama glavnog junaka. Na trenutak nismo bili u srcu Zagreba, već u Platonovoj pećini. I u tim je trenucima život zaista bio sjena, a ples život.