66. splitsko ljeto

Uvježbani i sigurni, kao da nisu mjesecima bili u karanteni, splitski baletani oduševili publiku

20.07.2020.
u 09:37

Članovi baletnog ansambla HNK Split, kojima su se pridružili i solisti Bavarskog državnog baleta iz Münchena i Baleta HNK iz Zagreba, izveli su prvu od dvije Baletne gala večeri u sklopu 66. Splitskog ljeta.

Kao da nikada nije bio lockdown. I kao da nisu predugo bili zatvoreni ne vidjevši baletnu dvoranu. I kao da je pandemija koronavirusa znanstvena fantastika koja je okrenula naopako cijeli svijet. Ali ne i splitske plesače, čini se... Jer s takvom uvježbanošću i sigurnošću članovi baletnog ansambla HNK Split, kojima su se pridružili i solisti Bavarskog državnog baleta iz Münchena i Baleta HNK iz Zagreba, izveli su prvu od dvije Baletne gala večeri u sklopu 66. Splitskog ljeta.

Splitskoj publici u hladnoj ljetnoj večeri na pozornici na magičnom Sustipanu plesači su priredili prekrasan doživljaj.

Dojmljivu baletnu večer, u kojoj su plesali ulomke iz djela klasičnog, neoklasičnog i repertoara suvremenog plesnog izraza, otvorila je točka iz baleta “Paquita” na glazbu Édouarda Deldeveza i Ludwiga Minkusa, za koju je klasičnu koreografiju Mariusa Petipa prenijela Elena Nikolaeva. Kao solisti nastupili su Bojana Lipovščak i Daniel Hoek. Dugogodišnja članica baletnog ansambla i miljenica publike, temperamentna Ukrajinka Eva Karpilovska s Jurgenom Rahimi izvela je duo, koreografiju “L’amour Eternel”. Uradak je to Ilira Kernija na glazbu Giulija Caccinija.

Malobrojne sretnike koji su uspjeli kupiti kartu oduševila je prvakinja splitskog Baleta Irina Čaban Bilandžić izvedbom kratkog baleta “Smrt labuda” koji je na glazbu Camille Saint-Saensa, posebno za Anu Pavlovu koreografirao Mihail Fokin. Kao da ju je stvarao i za Irinu Čaban Bilandžić jer njezine lijepe duge ruke, lakoća izvedbe, iznimna gracioznost i elegancija dolaze do punog izražaja.

Prvi put kao koreograf predstavio se Aaron Kok, plesač Baleta HNK Split. Zanimljivu koreografiju “Venatus” na glazbu poljskog skladatelja Szymona Brzoske uz njega je izvelo još sedam plesača. Publika je uživala u varijaciji Gopaka iz baleta “Taras Buljba” skladatelja Vasilija Solovjeva–Sedoja, a večer je završena ulomcima iz predstava “Ples s ružama” iz “Gusara” Adolphea Adama na koreografiju Aivarsa Leimanisa, duetom Carmen i Escamilla iz baleta “Carmen” Rodiona Ščedrina koreografkinje Valentine Turcu te izvedbom Pas de deux Kitri i Basilija iz baleta “Don Quijote” Ludwiga Minkusa.

Velikim pljeskom nagrađeni su i baletni majstori Elena Nikolaeva, Albina Rahmatullina i Lev Šapošnikov koji su prenijeli koreografije.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije