Ministarstvo kulture otvorilo je online savjetovanje o Nacrtu Pravilnika o statusu i financiranju Pulskoga filmskog festivala, kojim će se znatno izmijeniti njegova organizacijska struktura.Nacionalni je festival, podsjetimo, dosad organizirala istoimena ustanova, koju je izravno financiralo Ministarstvo kulture, a ne Hrvatski audiovizualni centar, koji daje novac ostalim domaćim festivalima.
Nerazmjer financiranja
Takva izravna linija financiranja Puli samo od Ministarstva donosi 1,8 milijuna kuna godišnje, dok se nezavisni festivali poput Zagreb Film Festivala, Motovuna i Zagreb Doxa ne mogu pomaknuti iznad maksimalnih 450.000 kuna, koliko za festivale “A kategorije” dodjeljuje HAVC. Ne sporeći potrebu za postojanjem jakog nacionalnog festivala, mnogi u filmskoj zajednici godinama se bune da program Pulskog festivala ne opravdava takav nerazmjer budžeta, najčešće upirući prstom u umjetničkog ravnatelja Zlatka Vidačkovića kojem bi se, prema novom Pravilniku, ukinula funkcija. Odmah po toj najavi, iz Pula film festivala neslužbeno smo čuli uvjerenje da se radi o obračunu direktora HAVC-a Hrvoja Hribara s Vidačkovićem. Navodno je Hribar, utječući na ministricu kulture Andreu Zlatar Violić, odlučio “ukloniti” Vidačkovića, a iz Pule su tu tezu začinili optužbom o sukobu interesa, jer je Hribar prošle godine režirao otvaranje festivala, a istovremeno je bio u vijeću koje je odlučivalo o njegovu organizatoru!Ništa od toga, nažalost, iz Pule nismo uspjeli službeno dobiti, ali reagirao je prozvani Hribar, ističući da je u režiji otvaranja sudjelovao upravo na inicijativu Vijeća Pula film festivala, te da za taj posao nije dobio niti kune honorara, već ga je obavio u sklopu svojih obaveza prema HAVC-u i hrvatskoj kinematografiji.Prozivanje Hribara u vezi Pule i u Ministarstvu su ocijenili kao “besmisleno”
.– Ministarstvo će s Javnom ustanovom Pula Film festival, Gradom Pulom i Istarskom županijom nakon javne rasprave utvrditi tekst Pravilnika. Izravan povod za izmjene je bilo pismo Udruge producenata koji su zatražili članstvo u Festivalskom vijeću. Također, funkcija umjetničkog ravnatelja više nije dostatna za razvojne ciljeve Festivala te je ponuđena ideja da ga zamijeni Umjetničko vijeće od tri člana. Do toga se došlo analizirajući dosadašnje djelovanje Festivala, ali i potrebe da se dalje razvija u smjeru programa za dokumentarni, kratki i crtani film, edukativnih programa, pa i eventualno sajma televizijskih produkcija – najavila je glasnogovornica Ministarstva Nataša Petrinjak.
Primjer Animafesta
Osim ukidanja umjetničkog direktora, novost je i da će se organizacija Pule od sada prepuštati najboljem ponuđaču, kao što je svojedobno učinjeno s Animafestom, koji je procvjetao u organizaciji vanjske produkcije Hulahop. S obzirom na budžet Pule, jasno je da će se za taj posao javiti mnogi, no pitanje na koje nema odgovora je: što će u tom slučaju raditi ljudi i dalje zaposleni u ustanovi Pula film festival?
Ja bih komentirala nešto drugo, sve je to stvar gledišta, ne slažem se da je Animafest procvjetao sa Hulahopkama, meni se više sviđao prije, tako da nisam sigurna ni da li bi to bila dobra ideja dati Pulu u privatne ruke.