U izdanju Rockmarka nedavno je objavljena dizajnerska monografija Borisa Pleše “It’s Not Only Rock ‘N’ Roll”. U njoj je, na 400 stranica, okupljen niz iznimno zanimljivih i jedinstvenih digitalnih vektorskih ilustracija ili, kako ih Pleša voli zvati – vizualnih dosjetki. Od Franka Zappe s raščupanom kosom od gitarskih žica, preko benda Queen u špilu karata do žarulje u liku Nikole Tesle, riječ je o minimalističkim plakatima koji uz minimum grafičkih elemenata i boja pričaju priče, prate pjesme i portretiraju razne osobe.
– Ja sam prije svega grafički dizajner – kaže Boris Pleša. Od toga živi i time se bavi već dvadesetak godina, a njegov je dnevni posao da izrađuje vizualne identitete za klijente.
– Ovaj je moj ciklus nastao kao neka protuteža tome. One nemaju naručitelja, a to bi se lijepo na hrvatskom zvalo “samoinicirani rad”, nedavno sam naučio – smije se Pleša, koji je na svojim vizualnim dosjetkama počeo raditi kada je prestao pušiti.
– Kad je ujutro onaj tren za cigaru, koji više nemam, onda guglam “što se dogodilo na današnji dan”. Prijatelji me već zovu TV kalendar! Danas je tako rođena Virginia Woolf, a ja ću izvući, na primjer, neki njezin citat i zadati si dnevnu temu, “brief”, jednako kao što mi ga zadaju klijenti, osim što sam ovdje sam sebi klijent. Do kraja dana uglavnom nešto izvedem i objavim na Instagramu. To se događa već dvije godine i baš ih se nakupilo, iznenadio sam se koliko, čak oko 400. Još sam u šoku da je to ukoričeno i da su dečki iz Rockmarka to izdali – kaže.
Na Instagramu su njegove dnevne sličice toliko popularne da su neke došle i do svjetskih zvijezda kojima su posvećene. Jednu od njih, onu na kojoj je na semaforu duhovito prikazano Ministarstvo šašavog hoda Monty Pythona, “lajkao” mu je i sam John Cleese.
– Nacrtao sam i Johna Belushija iz Blues Brothersa, a nedavno su mi se javili s njihove službene stranice i pitali smiju li to “sherati”! Internet je stvarno ludo mjesto – kaže Pleša.