– Potpuno sam ljetos promijenio odnos prema Pucciniju i pristup njegovoj glazbi – rekao je direktor Opere zagrebačkog HNK Marcello Mottadelli uoči izvedbe opere “Madama Butterfly” koja će ovog petka, 25. listopada, biti prva ovosezonska zagrebačka operna premijera.
Plakao kao nikada
– Plakao sam kao nikada u životu na mjestima na kojima je veliki skladatelj živio i radio – rekao je maestro Mottadelli o vremenu koje je ovog ljeta proveo u Puccinijevu rodnom mjestu Torre del Lago nastupajući na tamošnjem velikom opernom festivalu. Ali, kad je pokušao govoriti o konkretnim dojmovima, od silnih emocija stisnulo mu se grlo. Uspio je tek dočarati jedan trenutak nesvakidašnje ljepote kad je, dirigirajući “Turandot”, upravo u vrijeme prizora s “Mjesečevim zborom”, kroz scenografiju ugledao pun mjesec kako se diže nad jezerom.
Prizor sličan po ljepoti i snazi jedan je od bisera iz “Madame Butterfly”, scena u kojoj Cio-Cio San cijelu noć bdije i čeka povratak svoga američkog ljubavnika i supruga Benjamina Franklina Pinkertona još ne sluteći katastrofu koja će se dogoditi kad on napokon stigne u pratnji svoje prave američke supruge. Maestro Mottadelli u svakom slučaju obećava da će sve te duboke emocije pronaći svoj izraz u muziciranju orkestra, zbora i solista zagrebačkog HNK, za koje ima puna usta hvale, a osobito za Valentinu Fijačko Kobić, koja će debitirati u naslovnoj ulozi. “Un bel di vedremo”, jedna od najljepših i najomiljenijih sopranskih arija svih vremena, bit će samo jedan od vrlo zahtjevnih zadataka koje pred prvakinju Opere HNK donosi Cio-Cio San.
– Jako sam ponosan na Valentinu i njezin rad na ovoj ulozi koji predstavlja velik korak naprijed i važnu prekretnicu u njezinoj karijeri – govori Mottadelli.
Predstava je koprodukcija sa zakladom Arena di Verona, a zagrebačka će je publika prva vidjeti. Redatelj je poznati talijanski režiser Andrea Cigni, koji je sa svojim suradnicima (scenograf Dario Gessati, kostimografkinja Valeria Donata Bettella i oblikovateljica svjetla Fiammetta Baldiserri) napravio vizualno lijep, diskretan i uglavnom tradicionalan okvir za “Butterfly”. Poseban pečat predstavi, međutim, vizualno će dati nježna stabla breza, a konceptualno isticanje japanskog pojma i životnog principa “ikigai” koji označava glavni razlog zbog kojeg svaki čovjek živi, a ponekad, poput Cio-Cio San, i umire.
Usredotočeni na glumu
Naravno, osim što savršenijeg pjevanja, redatelj Cigni od pjevača zahtijeva i veliku usredotočenost na glumu, što ističe kao osobito važno za uvjerljivost opere.
U ostalim ključnim ulogama na premijeri nastupaju Angelo Fiore (Pinkerton), Sofia Ameli Gojić (Suzuki) i Ljubomir Puškarić (Sharpless). Njihove su alternacije Stjepan Franetović, Helena Lucić Šego i Siniša Hapač, a s Valentinom Fijačko Kobić u idućim će se predstavama izmjenjivati rumunjska sopranistica Bianca Morgean.