Iako svaka veća trgovina nudi na desetke različitih žitarica i pahuljica novo je istraživanje otkrilo da čak 92 posto njih premda se reklamira kao 'zdravi dječji obrok' ima srednji ili visoki udio šećera - iako su se proizvođači većine brendova obvezali da će taj udio do sada već značajno smanjiti.
Zbog toga Agencije za hranu u SAD-u i u nekim europskim zemljama pozivaju trgovce da takve proizvode uklone s vidljivih mjesta u trgovinama, a na njihovo mjesto stave neke druge slastice - jer su po količini šećera ti proizvodi ionako bliži 'poslasticama' nego zdravom obroku kakav djeci treba na primjer za doručak.
No, nije problem samo u šećeru: otprilike 60 posto testiranih proizvoda ima i srednji ili čak visoki udio soli, a samo 45 posto tih žitarica u svom sastavu ima i vlakna, pokazuje istraživanje.
Zašto je bitno da znate razliku između sanitizacije i dezinfekcije
- Ambalaža mnogih takvih proizvoda osmišljena je da privuče djecu i roditeljima tako oteža zdraviji izbor za obrok - rekao je voditelj kampanje Action On Sugar, nutricionist dr. Kawther Hashem.
Iako se, tvrdi on, u nekim zemljama već ograničilo oglašavanje hrane koja je puna masnoća, soli i šećera, ta ograničenja još ne vrijede i za ambalaže osmišljene da privuku djecu, što je veliki problem.
- Već je predugo nezdrava hrana u središtu naše pozornosti - kaže dr. Hashem i ističe da bi proizvođači prehrambenih proizvoda takvu ambalažu trebali imati samo na zdravijoj hrani i pićima, kako bi se djecu educiralo o važnosti zdravog odabira.
Iako su mnogi brendovi već uklonili likove iz crtića s kutija dječjih žitarica, izvršna direktorica Zaklade Food Foundation Anna Taylor kaže da se napredak u smanjenju marketinga koji cilja na najmlađe ne događa dovoljno brzo, a zabrinjavajuće je, dodaje, i kako malo vlakana većina tih žitarica ima.
Čeka nas još puno posla ako želimo zaštititi zdravlje naše djece u budućnosti - zaključila je Taylor za Metro.
Tomislav 25 godina skuplja Štrumpfove: "Prvu figuricu dao mi je otac, iz 1965. A imam ih preko 700"