Najbolji hrvatski kuhari godine po izboru Gault&Millau Croatia za 2019. godinu bit će objavljeni 5. ožujka. Jedan od dvaju najprestižnijih svjetskih gastronomskih vodiča i jedini koji ima posebno izdanje za Hrvatsku, Gault&Millau, dodjeljuje godišnje trofeje chefovima koji su se istaknuli svojim kuhanjem i kulinarskom filozofijom.
Nisu to nužno chefovi najelitnijih restorana, već oni koji su kreativni, ali ne robuju gastronomskim trendovima, koji su inovativni, ali poštuju tradiciju svoga kraja, koji poznaju suvremene kulinarske tehnike, ali kuhaju s velikom dozom emocija jer „osjećaju” namirnice. To je vizija vodiča Gault&Millau koji oduvijek teži otkrivanju novih talenata te se već više od pedeset godina zalaže za nekonvencionalnu kuhinju. Upravo je dvojac Gault&Millau 1972. izmislio pojam nouvelle cuisine i pokrenuo revoluciju u francuskoj gastronomiji.
Ovogodišnji hrvatski dobitnici trofeja Gault&Millau bit će proglašeni na gala događaju, u zagrebačkom Hotelu Esplanade, povodom izlaska drugog izdanja vodiča. Dugo iščekivana noć kulinarskih Oscara, koja je lani bila najveći skup hrvatskih kuhara, održat će se u Smaragdnoj dvorani hotela, a četveroručnu gala večeru pripremit će dvoje nagrađenih chefova: chef Hotela Esplanade, Ana Grgić, koja je prošle godine osvojila trofej Velikog chefa sutrašnjice hrvatskog vodiča Gault&Millau i chef Igor Jagodic, iz ljubljanskog restorana Strelec, koji je nedavno proglašen Chefom godine 2019. prvog vodiča Gault&Millau za Sloveniju.
„Koliko toka smo dobili?” najčešće je pitanje restorana kojima kuharske kapice Gault&Millau predstavljaju potvrdu njihove kvalitete i snažan poticaj da budu još bolji. Gault&Millau Croatia za 2019. godinu ocijenit će 150 restorana i 70 POP lokala te predstaviti 111 vina i 25 vodećih hotela iz svih krajeva Hrvatske. Vodič je dvojezičan (na hrvatskom i engleskom), namijenjen je domaćim ljubiteljima dobre hrane i finih vina te stranim turistima, koji sve češće traže destinaciju zbog wine&gourmet doživljaja. Gault&Millau im nudi pouzdane recenzije restorana za različite prigode i svih cjenovnih kategorija. „Luksuz je u kvaliteti, a ne u cijeni” geslo je vodiča Gault&Millau koji je svoj kredibilitet i međunarodni prestiž stekao pomoću nezavisnih, kompetentnih i anonimnih inspektora, koji ocjenjuju kvalitetu restorana prema strogo definiranim međunarodnim standardima.
Osim u tiskanom vodiču, svi će restorani biti prisutni i na web-stranicama G&M-a (2 000 000 globalnih korisnika i 6 000 000 pregleda) te besplatnoj aplikaciji G&M-a (500 000 globalnih korisnika).
Nedavno je Gault&Millau prešao u ruke novih vlasnika. Jacques Bally i njegovi ulagači, na čelu s Vladislavom Skvortsovim, preuzeli su uglednu francusku kompaniju s namjerom osnaživanja međunarodne mreže. Jacques Bally, nekadašnji direktor sektora za savjetovanje grupe Ducasse, zamijenio je dosadašnjeg predsjednika Cômea de Chériseyja na čelu tvrtke.
„Ostat ću vjeran izvornim vrijednostima i temeljima koje su ustanovili osnivači Gault&Millau-a, popularizirajući nouvelle cuisine. Čekaju nas veliki projekti u Francuskoj i inozemstvu”, izjavio je Bally.