PROMOCIJA U BORNSTEINU

Iz srca Champagne na Kaptol s ekskluzivnim mjehurićima

Vinoteka Bornstein
Foto: Nina Đurđević/PIXSELL
1/5
09.10.2014.
u 13:13

Iako duge tradicije u proizvodnji šampanjaca – još iz 1889. - vinarija Collard-Picard poprilično je mlada, osnovali su je tek vjenčani supružnici 1996. godine, spojivši dvije ugledne šampanjske kuće

Uobičajeno je da se na prezentaciju važnih šampanjskih (i općenito vinskih) podruma otputi glavni enolog, podrumar, čak i marketinški zastupnik.

Dolazak samih vlasnika vinarije poseban je događaj, dodatno priznanje vinima koja predstavljaju i sredini u kojoj to čine. Upravo to smo imali prigodu u vinoteci Bornstein – osobno su svoja sjajna vina predstavili Caroline Picard i Olivier Collard.

Iako duge tradicije u proizvodnji šampanjaca – još iz 1889. - ova je vinarija poprilično mlada, osnovali su je tek vjenčani supružnici 1996. godine; ne samo da su spojili dvije ugledne vinske kuće u Champagni u vinariju Collard-Picard, nego su i ponudili posve nove proizvode, na dobrim temeljima prethodnika, ali s vlastitim proizvodnim usmjerenjem, kako nalaže tradicija u Olivierovoj obitelji. – S tatom, njegovim stilom, ništa ne bi bilo od našeg uspjeha, smije se Olivier.

Proizvodnja im je za tamošnje prilike nevelika, svega 90 do 100 tisuća boca godišnje, s još 20 do 30.000 boca koja ostaju u pričuvi. Imaju svega 16 vinograda, ali vlastitih, što je bitno! Zato su stekli i prestižnu oznaku RM (Recolant Manipulant) koja znači da je vino od vlastita grožđa, što je sada šampanjski trend – radije se kupuju boce manjih, obiteljskih vinara, obično s nižom cijenom a većom kakvoćom. Pa je i cijena njihovih butelja od 20-ak do 100 eura, u vinariji.

Znamo li da se vino rađa u vinogradu, a podrum je samo nadgradnja, lako ćemo razumjeti i posebnost (većine) njihovih šampanjaca. – Mi odlučujemo kakvo će vino biti, i to mi je najvažnije; nastojimo raditi što prirodnije, u većini vinograda eko je uzgoj, a u podrumu minimum intervencija; očekuju prestižnu potvrdu za organski uzgoj. Ne provode malolaktičku fermentaciju, i duljim odležavanjem vina ostaju svježa. Osnovna vina dozrijevaju u čeličnim (inox) posudama, sva ostala ambicioznija u velikim, drvenim, hrastovim posudama, od oko 7000 litara; ovisi o izboru koliko dugo, od nekoliko mjeseci do nekoliko godina.

Oliviera i Caroline, kako to slučajno biva, otkrio je Ivan Srpek, sa suprugom Doris sadašnji vlasnik kultne vinoteke Bornstein na Kaptolu. I osobno, ne samo tržišno, ljubitelj „mjehurića“, otputio se u kombiju, s biranom ekipom (među njima bio je i poznati sommelier Mario Meštrović, koji je u Bornsteinu točio i predstavljao za tu večer odabranih sedam šampanjaca) u pohode Champagni i njenim razvikanim podrumima. Ali, u jednoj od metropola te glasovite pokrajine Epernayu, u Ulici Champagnei (znakovito!) naišao je usput na vinariju koja ga je po svemu privukla: a kad smo ušli, kaže, to nije bio podrum, bila je to apoteka! Što smo pak više šampanjaca kušali, uvjerili smo se da smo na pravome mjestu…I eto, danas u Zagrebu možemo uživati u raritetnim šampanjcima te kuće koji dokazuju da su pjenušci ponajmanje samo – mjehurići.

U vinogradima te dvije obitelji – Collard u dolini Marne, Picard u regiji Cote des Blancs, s Grand Cru položajima - uzgajaju samo ono najbolje za šampanjce: pinot crni i mlinarski (meniuer) i chardonnay. Vina budu bijela, bijelo od bijelog (blanc de blancs), ili ružičasta – od crnih sorata ili miješanih s bijelom. Šećer ni ekspedicijski liker, očekivano, ne dodaju, ostatak šećera – obično 11 g/l na litru postižu koncentriranim grožđanim sokom. Iako su im, za moj ukus, najbolji šampanjci s 0, odnosno s gotovo ništa ostatka šećera. Ionako su, znalci znaju, za vrsni pjenušac najvažnije kiseline; smanje li se u grozdu zbog zakašnjele berbe, ništa ni od visoke klase.

Foto: Nina Đurđević/PIXSELL

Ono što su već u uvodu degustacije ponudili Caroline i Olivier (inače diplomirani enolozi) bilo bi dovoljno za upečatljivu šampanjsku priču. Međutim, kako su se čaše, primjerenim oblikom mijenjale, tako je u njih stizalo i vino koje je nadilazilo sve što smo (dosad) znali i pili od (najglasovitijih brendova) šampanjaca. Zvijezde večeri bili su rose Merveilles (što doslovce i znači odličan, sjajan), pa Collard-Picar Essentiel iz 2006. i Cuvee des Archives iz 2002.

Essentiel je doista esencija vina, nema ništa ostatka šećera a zanimljiv je čep – umjesto uobičajene žičane krune posebno je napravljen, s inicijalima P i C. U vinskoj je osnovi pola chardonnaya, ostalo su pinoti. Archives već i izgledom odaje ekskluzivu – etiketa je svilena! (za dizajn je zadužena Caroline.)

Foto: Nina Đurđević/PIXSELL

Rađen je po receptima iz knjige Olivieirova pradjeda, kao prije 100 godina, bez filtriranja, a vinogradi su iz 1923. godine! Chardonnaya je 80 posto.

Izvoze već pola proizvodnje, najviše u Aziju (Japan, Hong Kong, Singapur) a u Europi najviše u Italiju; Srpeki ne kriju zadovoljstvo što je odsad ovaj sjajni šampanjski brend i na policama njihove vinoteke.

>>Napokon dobre vijesti - šampanjac je zdrav za srce i mozak

Komentara 1

DU
Deleted user
08:57 25.02.2016.

a na slici Safet Bakalovic kao nesto mirisi i kusa...najveci prevarant i prodavac magle....

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije