Preopterećena

Jadranska magistrala na listi najgorih svjetskih prometnica

08.09.2017.
u 20:15

Novozelandska cesta Skipper`s Canyon toliko je opasna da vozači moraju podnijeti zahtjev za posebnu dozvolu prije vožnje

Ceste na hrvatskoj jadranskoj obali našle su se na listi 15 najopasnijih prometnica na svijetu, koju je složio portal Insider. Za hrvatske obalne ceste Insider navodi da su uklesane u stijene, da su uske i dvosmjerne te da nemaju zaštitnu ogradu. Usto, poznate su, navodi se, i po slijepim kutovima i oštrim zavojima. Ceste na hrvatskoj obali tako su uvrštene u društvo, primjerice, autoceste Dalton na Aljasci, jednotračne planinske ceste u Boliviji i prijelaza Stelvio u Italiji koji ima čak 48 oštrih zavoja.

Tunel ručno iskopali lokalci

Prometni stručnjak Željko Marušić kaže da se Jadranska magistrala svrstava i na listu 20 najatraktivnijih prometnica u svijetu. Ističe da je ona inače preopterećena i da je arhitektonski devastirana u okolišu desetljećima. Tako navodi da su uz samu cestu sagrađene kuće i da ona prolazi uz dvorišta te da bi je zapravo trebalo pretvoriti u lokalnu ili gradsku prometnicu s ograničenjem brzine od 30 do 50 kilometara na sat. Problem je Jadranske magistrale, kaže Marušić, što je ona prometno i tehnički vrlo zahtjevna, ima loš asfalt i što je skliska kad padne kiša. Prometna signalizacija na njoj je inače dobra.

– Jadransku magistralu trebalo bi očuvati zbog kulturoloških vrijednosti. No kako je se ne može proširiti, promet treba izmjestiti, pogotovo na kritičnim mjestima, kao što je to učinjeno, primjerice, s vodičkom obilaznicom – objašnjava Marušić. Dodaje da je dobra stvar što Jadranska magistrala, kakva je sada, ne dopušta prestizanje pa se vozi u kolonama i stoga nije ekstremno pogibeljna. Rješenje je, prema Marušićevu mišljenju, dodatna regulacija prometa, signalizacija, ugradnja boljeg asfalta i gradnja obilaznica.

Uz već spomenute ceste, na listi najopasnijih prema izboru Insidera nalazi se i norveška Atlantska cesta, odnosno most na njoj koji je toliko strm da se na nekoliko mjesta čini da završava u moru koje za jakog vjetra zapljuskuje vozila koja prelaze preko njega. Prema Insideru, adrenalin se diže i vožnjom kroz uski tunel Guoliang u Kini, koji su ručno iskopali tamošnji mještani.

Britanska cesta A537 nazvana je pak Udovicom i proglašena najopasnijom tamošnjom cestom zbog oštrih i smrtonosnih zavoja. Oni koji živi prijeđu drveni riječni most Vitim u Sibiru to slave čak i objavom na Facebooku. Novozelandska cesta Skipper’s Canyon toliko je pak opasna da vozači moraju podnijeti zahtjev za posebnu dozvolu prije vožnje. Tu zavojitu i šljunkovitu cestu krajem 19. stoljeća sagradili su rudari, a tako je uska da se možete naći u nevolji ako se suočite s drugim vozilom.

Prestali zbrajati žrtve

Na listi najopasnijih cesta, koju je složio Insider, nalazi se i prijelaz Zoji na indijskoj strani Himalaje kao i cesta Karakoram između Kine i Pakistana, koja je sagrađena na visini od gotovo 5000 metara nadmorske visine i stoga je najviša prometnica na svijetu.

Autocesta 1 na Floridi zbog brojnih fatalnih sudara proglašena je pak najopasnijom cestom u SAD-u. Na listi najopasnijih cesta u svijetu još su dvije američke – Autocesta od milijun dolara u Koloradu i međudržavna cesta 45 u Teksasu. Najopasnijom cestom na svijetu proglašena je pak ona između Jalalabada i Kabula u Afganistanu koja prolazi kroz Kabulski zid. Ta uska vijugava cesta odnijela je toliko života da su ljudi prije nekoliko godina prestali računati smrtno stradale.•

 

Komentara 22

DU
Deleted user
20:36 08.09.2017.

Bolesnik, pretvoriti magistralu u lokalnu cestu i brzine 30-50. Umjesto sa poruse te kucerine bez dozvola gradjene, oni ce ih legalizirati pa izmjestati promet i graditi preskupe obilaznice. uzas.

DU
Deleted user
08:02 09.09.2017.

Istu ovakvu cesgu u Norveškoj nazivaju autocestom E6...još goru na mjestima gdje su suženja skoro na svakom mostu..pustite vi ceste uspoređuj te korupciju i kriminal, tumore ovog društva!!!!

Avatar __MAX__
__MAX__
03:59 09.09.2017.

Ta cesta je pravljena 50-tih i u doba hladnog rata. Cesta je namjerno pravljena sa okukama i strateski pozicionirana. Mislilo se na bombardiranje zato je cesta tako vijugava. Osim toga nije bilo mehanizacije kao danas. Lako je bilo drugima praviti ceste u ravncama a tesko je kamen probijati.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije