Na manifestaciji Dani otvorenih butelja: ”Škrlet na Gradecu” u petak 8. lipnja svoje škrlete zagrebačkoj će publici predstaviti osmero vinara iz Udruge Škrlet Moslavina, a Turistička zajednica grada Kutine, kao pokrovitelj događanja, moslavačke turističke adute. Osam moslavačkih proizvođača škrleta - Florijanović, Ilovčak, Jaram, Kezele, Miklaužić, Mikša, Trdenić i Voštinić-Klasnić - udruženim snagama radi na povećanju vidljivosti i prepoznatljivosti autohtone sorte škrlet i brendiranju njegove domovine Moslavine kao vinske i turističke destinacije.
Upravo je Udruga Škrlet Moslavina primjer dobrog prijelaza generacija u krugovima moslavačkih proizvođača vina: mladi su stasali i pomalo zamijenili ili zamjenjuju roditelje. Očevi su uspjeli revitalizirati tu autohtonu moslavačku sortu, a djeca ulažu svu svoju strast, znanje i kreaciju kako bi škrlet ušao u vinske karte hrvatskog turizma. Škrlet to zaslužuje, jer je “iskreno vino“ koje čim kušamo osjetimo njegovu prirodnost i originalnost.
“Škrlet bi definitivno trebao biti više prisutan i imati bolji tretman na hrvatskoj vinskoj sceni. Vinari okupljeni u ovu Udrugu ulažu puno energije u promociju sorte i vrlo inovativno pristupaju vinifikaciji škrleta pa osim unaprijeđenih klasičnih izdanja dosta se uspješno igraju s predikatima i pjenušavim vinima. Osim toga drago mi je vidjeti tako poduzetne i entuzijastične mlade ljude koji su - suprotno trendu FB Škrletovo iseljavanja iz Hrvatske - odlučili kroz vinski i seoski turizam vratiti život na selo. Uostalom, život i rad u prirodnom okruženju nešto je čemu teži sve više ljudi na svijetu pa se za njih može reći da su u trendu”, kaže Saša Zec, enolog i promotor vina i vinarstva, jedan od organizatora “Dana otvorenih butelja” na Gradecu, svojevrsne zagrebačke ljetne vinske špice.
Vinski stručnjaci tvrde da škrlet, iako nepoznat široj javnosti, ima potencijal i za kratka i srednja odležavanja do pet godina. Prema mišljenju sommeliera Tome Jakopovića riječ je o vinu koje je veliki prijatelj hrane i mediteranske kuhinje, tjestenine i laganih rižota i vrlo je zahvalna sorta za ugostiteljstvo. “Jedino udruženim snagama nas vinara, vinskih znalaca te predstavnika lokalne vlasti i turističkih zajednica možemo doprinijeti da moslavački turizam i škrlet postanu širko prepoznatljivi“, kaže Janko Kezele, predsjednik Udruge Škrlet Moslavina. Pokrovitelj manifestacije na Gradecu Turistička zajednica grada Kutine velike nade ulaže u turističke adute moslavačkog kraja, među kojima je svakako škrlet, koji ima sve kvalitete da postane novo ljetno hit vino.
“Moslavina je vinorodni kraj u zagrljaju bisera prirode Lonjskog polja i trsnog gorja i kao takva pravi je raj za zaljubljenike u prirodu, rekreaciju i eno- gastronomiju.Turizam doživljaja je turizam budućnosti, a mi adute za buduće turiste imamo: škrlet i vinske staze, domaću gastronomiju, prirodne ljepote, biciklističke rute i pješačke staze…”, ističe Ivana Grdić, direktorica TZ Kutina. *Škrlet još zovu škrtec, vinek žuti, ovinek slatki, osukač, maslec, žutak, a staro moslavačko ime mu je i žuti ovnek koje je dobio jer mu grozd izgleda poput ovnove glave. Zato je zaštitni znak udruge stilizirana glava ovna.