Nisu općepoznate face, u ljetnoj masi posebno ne odskaču, a ako im se prohtije, za napojnicu će u restoranu iskeširati više nego što prosječni hrvatski turist (po)troši cijeli dan. Ljetuju na jahtama ili odsjedaju u najboljim jadranskim hotelima. Na plaži se ne guraju s nama običnim smrtnicima. Vole komociju i ne trepnu kad treba potpisati peteroznamenkasti hotelski račun. Čak ni da su euri u pitanju.
Koji su im jadranski hoteli u stanju ugoditi i što im domaćini moraju pružiti da budu zadovoljni, dođu opet? Na Jadranu je svake godine sve više vrhunskih hotela za najizbirljivije, imućne goste. Samo je ove sezone namjernike dočekalo dvadesetak novih hotelskih kuća, od sjevera do juga naše obale. Primjerice, Poreč je dobio luksuzni Valamar Isabella Island Resort na otočiću Sveti Nikola. Rovinj se može pohvaliti obnovljenim vrhunskim boutique hotelom, jedinstvenog interijera i pun umjetnina unutar svojih stogodišnjih zidova. Opatija je bogatija za visokokategornik Navis sa 40 luksuznih soba i četiri apartmana, u Lošinju je otvoren prvi hotel s pet zvjezdica, Bellevue s vilom Hortensijom, a za koji dan se otvara i ekskluzivni boutique hotel Alhambra. Šibenski je turizam od ovog ljeta bogatiji za luksuzni D - Resort investitora turske Dogus grupe, na Korčuli su otvorena preuređena tri novo-stara hotela itd.
A, što je najbolje, kupce bez problema nalaza i najskuplje hotelske sobe. Često i prije i lakše nego turistička konfekcija i jeftinije hotelske sobe. Takvi gosti, nažalost, ne dolaze iz Zagreba, Varaždina, Osijeka ili, recimo, Čazme. U jadranskom luksuzu uživaju ponajprije stranci, vrlo često Amerikanci, a domaći su gosti izuzetak.
– Na prste brojimo Hrvate koji idu u naše najskuplje hotele. Da bi netko preko agencije bukirao boravak u nekom stvarno vrhunskom jadranskom hotelu, to mora biti posebna prigoda. Medeni mjesec ili nešto slično. Istina, u jadranskim visokokategornicima zasigurno bude nešto više domaćih gostiju nego mi u agenciji prodamo takvih aranžmana. Radi se o tome da takvi ljudi svoj dolazak uglavnom najavljuju direktno, u hotelu, njima agencija nije potrebna, ne moraju trošak odmora rastezati i otplaćivati na rate... – prepričava svoja iskustva vlasnik jedne domaće turističke agencije iz Zagreba.
O svojim gostima debelih novčanika u hotelima, pak, ne govore. Tako nalažu pravila dobrih domaćina svuda u svijetu. Cifre, međutim, pričaju same. Iz 15.000 kuna, troška za samo jedan dan odmora para koji je odsjeo u ekskluzivnom splitskom hotelu Vestibul, dosta bi se dalo zaključiti. Otkriveno nam je samo da je dan tog bajkovitog odmora počeo već vrhunskim tretmanom na aerodromu. Goste s američkim putovnicama i hongkonškim porijeklom čekali su vozač i limuzina. Nisu tražili da se raskomote u hotelu, odmah su produžili prema Visu, željeli su vidjeti Modru špilju.
Brod samo za njih dvoje
Dakako, čekao ih je brod, samo za njih. Nakon Modre špilje slijedili su ručak u Komiži, kupanje na Hvaru i na kraju dana, kao što doliči dvoranama cara Dioklecijana, carska večera u Vestibulu. Splitsko jutro para koji je toga dana putovao dalje bilo je rezervirano za razgled grada. Noćenje su ovi gosti izdaleka, koji, očito, nemaju problema s novcem, platili nešto više od šest tisuća kuna, a iznos se na 15.000 popeo sa svim ostalim uslugama. Američki par, dakako, nije najbogatiji koji su u Vestibulu ugostili. Ili, možda, i odbili. Vestibul ima samo sedam soba i mjesta nije bilo i za neke koji imaju dovoljno novca da kupe ne noćenje i sobu, nego cijeli hotel.
– Neki misle da u Split hrle samo mladi s naprtnjačama. To nije točno, ima i gostiju koji mogu i žele ekskluzivan smještaj. A ovo je ipak carska palača – kaže Nenad Nizić za svoj hotel usred Dioklecijanovih odaja. – Što gost još dobije za cijenu od 6300 kuna po noćenju? Uistinu ekskluzivnu poziciju, doslovce carski tretman, a sad već i brend. I Vestibul i Split danas su turistički brendovi – ističe Nizić, a potvrdila je, među ostalim, i Večernjakova Turistička patrola koja je dalmatinsku metropolu proglasila šampionom turizma 2015.
Ta titula ide samo najboljima, ali među pobjednicima ovogodišnje turističke sezone, kojih je duž obale poprilično, svakako su i najbolji hoteli. Što se njihovih gostiju tiče, priče su bezimene i slične kao u Vestibulu. Ponajbolji jadranski hotelijerski prvoklasnici, gdje za sobu na jednu noć, uključujući samo doručak, treba najmanje dvjesto eura, namjernika dočekuju ne samo lijepim ambijentom nego beskompromisnim luksuzom u svakom segmentu. Za noć u ponajboljim sobama i apartmanima, oplemenjenim dizajnerskim namještajem, umjetničkim slikama, svilenom posteljinom, brendiranom kozmetikom u kupaonici..., u ljetnoj špici treba po tisuću i više eura.
Dakako, gostu se ugađa i vrhunskom hranom, svježim delicijama izravno iz mora, biranim vinima, šampanjcima, prirodnom kozmetikom, masažama u trajanju po nekoliko sati, antialergijskom posteljinom i slično. Osoblje koje govori tri strana jezika nije nikakva rijetkost, niti je nemoguće dobiti servis 24 sata dnevno ili čak i batlera s britanskim treningom.
– To je samo djelić komfora koji nudimo našim gostima u vili Hortensia s osam apartmana, gdje možemo ukupno primiti dvadesetero gostiju. Osima batlera na raspolaganju 24 sata, vila ima i svog kuhara, domaćicu... Otvorena je, inače, krajem srpnja, a u njoj smo dosad ugostili i svjetski poznatog igrača golfa iz Južnoafričke Republike Ernieja Elsa, koji se kod nas odmarao s obitelji – kažu nam domaćini u Malom Lošinju, koji ovog ljeta na velika vrata ulazi u visoko društvo jadranskih destinacija s hotelima naviše, peterozvjezdane kategorije. Automatski, dakako, i među (naj)skuplje destinacije na našoj obali.
Palača za 18 gostiju
Za noć u vili Hortensia društvu treba oko osam tisuća eura, a rezervacije stižu i za rujanski odmor u hotelu Alhambra, gdje jedno noćenje za dvoje s doručkom stoji od oko tri tisuće pa iznad osam tisuća kuna. U Malom Lošinju se šale i kažu da sad očekuju Toma Cruisea s društvom i slične celebrity ekipe. Zašto ne? Ne bi bio prvi takav gost na našoj obali. Od planetarno poznatih spomenimo samo Demi Moore ili Monicu Bellucci, koje su ovog ljeta izabrale Jadran za opuštanje i odmor. Korčulanima takvi gosti, otkako imaju Palaču Dimitri Lešić, više nisu ništa neobično. Posjetila ih je, recimo, i Penelope Cruz, potvrđujući pravilo da slavni daju prednost malim, jedinstvenim hotelima pred jednako tako komfornim, možda čak i luksuznijima, ali manje intimnima. Ta intima, svakako, ima i cijenu, pa dok za noćenje u velikim, luksuznim hotelima poput savudrijskog Kempinski Adriatica ili zadarske Iadere, za ponajbolju sobu u kolovozu dostaje i nešto manje od tri tisuće kune, u mnogim boutique hotelima tu počinje – donja cijena.
To vrijedi i za spomenutu korčulansku Palaču Dimitri Lešić, koja može primiti maksimalno osamnaestero gostiju i gdje se hvale s jednim od najboljih restorana na Korčuli, te pravom tajlandskom masažom. Imaju, kažu, dvije maserke s Tajlanda, jednu iz Brazila, a cijena tog užitka je 400 kuna. Osim ako gost ne poželi trosatnu masažu. Onda je to – 1500 kuna.
Prava sitnica za najimućnije stanovnike Manhattana, novopečene bogataše s Istoka, milijardere koji ne poznaju granice. Posebno kad dožive – što ne ide bez vrhunskog osoblja ma kako da su zidovi ekskluzivni – ono za što su gosti iz Sydneya posebno pohvalili dubrovački hotel Pucić Palace: "Od trenutka kad smo stigli za domaćine ništa nije bilo problem ili nemoguće. Svima je bilo najvažnije da naš odmor bude stvarno nešto posebno."
>> Maistra dogodine ulaže rekordnih 700 mil. kuna
>> Lošinj kao hrvatska Mallorca
Koje niske novine, dno dna