Što je okosnica zdravstvenog turizma vaše regije?
Okosnica zdravstvenog turizma županije specijalne su bolnice za medicinsku rehabilitaciju – Krapinske i Stubičke Toplice, SB Magdalena za kardiovaskularne bolesti, SB Akromion i SB Sveta Katarina koje pružaju vrhunske ortopedske usluge. Tu su i ostale zdravstvene ustanove – Opća bolnica, Zavod za javno zdravstvo, domovi zdravlja, hitna. Uz zdravstvene ustanove tu su hotelsko-turističke destinacije i trgovačka društva – npr. Tuheljske Toplice, Stubičke Toplice – hotel Matija Gubec, Terme Jezerčica u Donjoj Stubici te privatne poliklinike dentalne medicine, optike...
Kada je osnovan klaster, koliko članica imate, koje usluge nudite?
Klaster po nazivom “Klaster zdravstvenog turizma Zagorje – zdravlje na dlanu” osnovan je upisom u registar udruga 20. 10. 2017. godine i broji 20 članova. Osim prethodno nabrojenih, član je i Fakultet za menadžment Opatija – Zabok, Turistička zajednica Krapinsko-zagorske županije te Krapinsko-zagorska županija.
Kakav je omjer domaćih i stranih gostiju koji ovamo dolaze ponajprije zbog zdravstvenog turizma?
Omjer bi bio 75:25 – domaći i strani gosti. No, ako govorimo o strancima građanima koji nisu dio Europske unije, jer oni se ne broje u strance, onda je on manji i iznosi 85:15.
Zbog kojih bolesti i tegoba pacijenti najviše dolaze? Koliko potroše?
S obzirom na produljenje životnog vijeka kod nas i u Europi, sve veći udio populacije čine starije osobe. Zbog toga najveći broj pacijenata čine starije osobe s degenerativnim promjenama organa za kretanje, prije svega bolesti zglobova i kralježnice. Tu su i potrebe za protetičkim uslugama u stomatologiji. Pacijenti koji dolaze na liječenje daleko više troše nego obični turisti. Osim troškova liječenja i rehabilitacije, troše i na obilazak kulturnih spomenika, gastronomskih destinacija, svetišta...
Treba li i što učiniti da zdravstveni turizam postane hrvatski brend? Je li to moguće?
Moguće je. Prvo bi se RH trebala brendirati kao država zdravstvenog turizma, a zatim bi svaka regija mogla u tom zajedničkom kontekstu brendirati svoju regiju, županiju i slično. Sljedeće se godine otvaraju europski fondovi upravo za ulaganje u turizam i dio će tog novca biti preusmjeren za zdravstveni turizam. U zdravstveni turizam u Hrvatskoj spremni su ulagati i Kinezi.
Na čemu bismo trebali graditi ponudu, što Hrvatsku razlikuje od ostalih europskih odredišta zdravstvenog turizma?
Republika Hrvatska sigurna je i mirna država, to može biti jedan od važnih faktora jer je sigurnost trenutačno prioritetno pitanje. U stanju smo pružiti visokokvalitetne medicinske usluge uz prirodne ljekovite čimbenike i očuvanu prirodu. Visoku kvalitetu medicinskih usluga treba potvrditi međunarodnom akreditacijom i certifikatima, kao na primjer Specijalna bolnica Stubičke Toplice koja posjeduje međunarodni certifikat Temos koji potvrđuje visoku kvalitetu medicinskih usluga koje pružamo. Cijena medicinskih usluga u Hrvatskoj daleko je niža u odnosu na one u većini članica Europske unije, što je isto tako bitan čimbenik naše konkurentnosti. Također, imamo bogatstvo ostale ponude, primjerice kad je riječ o gastronomiji, kulturnim spomenicima, svetištima, etnoturizmu, adrenalinskim parkovima, šetnicama, trek stazama i slično. Imamo i izvrsnu prometnu povezanost, konkretno, Krapinsko-zagorska županija ima sve to u krugu od 15 do 20 kilometara,uz blizinu glavnog grada.
Sadržaj je nastao u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom