Svi koji u svijetu vina i vinarstva nešto znače, žele naučiti ili se predstaviti, okupili su se u petak u zagrebačkom hotelu The Regent Esplanade na 6. međunarodnom festivalu vina. Radionice, okrugli stolovi te predstavljanje vina obilježili su prvi dan festivala.
S obzirom na velik interes koji za vina hrvatskih vinara u posljednje vrijeme vlada u svijetu, nije ni čudo da se u Zagrebu zatekao zavidno velik broj stranih novinara i vinskih eksperata koji, osim što prate festival, putuju i u Istru na organizirani obilazak tamošnjih renomiranih vinarija i kušanje nagrađenih vina.
Prvi put u Hrvatskoj nastupaju i bordoški vinari iz dviju uglednih vinarija: Château Clinet i Château La Dominique, koji su na dvije radionice predstavili drugi pogled na vina, a što je posebno zanimalo domaće vinare. Francuzi su predstavili najbolja godišta svojih vina – 2000., 2005. i 2008. – što je ujedno prvi put da jedan obiteljski bordoški château predstavlja svoja vina u Hrvatskoj.
– Vino je društveni proizvod, ono otvara ljudima priliku da se sretnu i upoznaju. Većina ljudi koja je ili uključena u proizvodnju ili jednostavno voli piti vina, svuda u svijetu dijeli ovu filozofiju. Ponosni smo što ćemo moći upoznati hrvatske potrošače, ali i Hrvatsku kao zemlju s dugogodišnjom tradicijom u mnogi aspektima života. Na poslovnoj razini, želimo da se ljudi vežu uz naše vino. Mi smo obiteljska vinarija s malenom proizvodnjom (40 tisuća butelja), stoga nam je izuzetno bitan dodir s kupcima – zadovoljan je u Ronan Laborde, vlasnik i vinar Château Clineta.
Festival vina puno je više od promocije vina, to je događaj koji, čulo se u petak, okuplja sve ljubitelje vina i hrane te je posvećen kulturi stola.
Istaknuto je i to da je gastronomija važan kotačić u turističkoj ponudi Hrvatske jer gostu više nije dovoljno prodati sobu, suncobran i ležaljke kraj prekrasnog mora. Moderni turist želi više, a vrhunska gastronomija i enologija trend su u svijetu.