zanimljivo

Psiholozi tvrde: 'Ovo je piće koje nikada ne biste smjeli piti prije odlaska u šoping'

shutterstock
29.08.2024.
u 14:30

Rezultati su pokazali da su sudionici koji su ga pili trošili znatno više novca.

Britansko društvo psihologa (BPS) nedavno je na TikToku objavilo video koji razotkriva zašto bi bilo korisno izbjegavati kavu prije odlaska u kupovinu. Razlog je prilično zanimljiv: pijenje kave prije kupovine može značajno povećati vašu sklonost impulzivnom trošenju. Video se temelji na istraživanju iz 2022. godine, objavljenom u Journal of Marketing, koje je ispitalo kako kofein utječe na kupovne navike, piše Daily Mail

Prema ovom istraživanju, osobe koje su popile samo jedan espresso prije odlaska u trgovinu potrošile su čak 50% više novaca od onih koji su pili kavu bez kofeina. Kofein uzbuđuje korisnike, a uzbuđenje može dovesti do impulzivnijih odluka.

VEZANI ČLANCI: 

Studija je uključivala nekoliko eksperimenata, uključujući postavljanje espresso stanice u velikom trgovačkom lancu u Francuskoj, gdje su kupci dobili besplatna pića – ili espresso s kofeinom ili kavu bez kofeina. Istraživači su pratili njihova osjećanja i kupovne navike. Slični eksperimenti provedeni su i u Španjolskoj te su uključivali razne kategorije proizvoda.

Rezultati su pokazali da su sudionici koji su pili kofein trošili znatno više novca i skloniji su kupnji ‘hedonističkih’ proizvoda, poput hrane i proizvoda za opuštanje, naspram korisnijih stvari. BPS objašnjava da ubrzan puls uzrokovan kofeinom može biti pogrešno shvaćen kao uzbuđenje, što vodi impulzivnijem ponašanju.

VEZANI ČLANCI: 

Ovi nalazi mogu biti korisni za trgovce koji nude besplatnu kavu kao sredstvo za povećanje prodaje, ali su također važni za potrošače koji žele kontrolirati svoje troškove. Iako vanjski čimbenici poput krize troškova života utječu na potrošnju, svijest o utjecaju kofeina može pomoći u sprječavanju neplanirane potrošnje i ostvarivanju manjih ušteda.

Znate li da vam kava može pomoći pri mršavljenju? Ovo su tri ključne dobrobiti:

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije