Stručnjakinja za međuljudske odnose Beth Ribarsky kaže da su uleti, iako ih većina ljudi povezuje s lošim i izlizanim frazama, ključni u komunikaciji jer su sredstvo s kojim počinjemo razgovor, a često određuju i hoćemo li s nekim uopće uspostaviti prvi kontakt.
Studija koju je prošle godine objavio časopis Personality and Individual Differences ispitala je kakvi uleti najčešće izazivaju pozitivne reakcije, a posebno se usredotočila na ulete koje koriste žene. Pokazalo se da su bez sumnje uvijek najbolji oni izravni, s čim se slažu i stručnjaci.
- Izravni ulet osobi jasno govori da vas privlači i da ste zainteresirani za bolje je upoznati - kaže Ribarsky i navodi primjer: 'Vidio sam te na drugom kraju prostorije, odmah sam znao da ti moram prići i doznati tko si...'
Za ulete ona kaže da su i svojevrstan 'oglas' o nama, te da s njima pokazujemo tko smo i što nudimo, a trebamo, kaže, pobrinuti da sebe i svoje namjere dobro i točno predstavimo.
- Baš su zato najbolji izravni uleti; jer nakon takvog početka ne ostavljate osobu da razmišlja kakve su vam namjere, sve je odmah jasno - rekla je Ribarsky, no napominje kako je bitno imati na umu i da takvi uleti, ako su nespretno rečeni, mogu zvučati preagresivno i imati prejake seksualne konotacije.
Zato savjetuje da se pronađe pravi umjereni pristup koji će nekoj osobi dati do znanja da vas zanima, ali bez da vas doživi kao naporne ili preotvorene.
FOTO Zagrebačka katedrala godinu dana nakon potresa
- Većina ljudi ne reagira dobro na pretjerano seksualizirane poruke, posebno kad je takva poruka prvo od vas čuju, pa ulet treba biti laskav, ali primjeren - objasnila je Ribarsky za Best Life Online.
Prije spomenuta studija o uletima otkrila je uz najuspješnije i one najmanje uspješne, a to su, objašnjava Ribarsky, bezazleni i suptilni uleti poput pitanja 'Koje ti je omiljeno piće' ili 'Izgledaš mi poznato, idemo li u istu teretanu?'
- S takvim uletom osoba može ostaviti dojam da je samo prijateljski raspoložena - kaže stručnjakinja, pa savjetuje da ih izbjegavajte ako vam je cilj nekoga privući, dati mu do znanja da vam se sviđa i započeti kvalitetnu komunikaciju.
VIDEO: Mamu oduševila sinova čestitka, a onda uočila što piše sitnim slovima