Više se čak i ne govori kako uštedjeti kod kupnje automobila, stana ili odjeće jer postalo je mnogo važnije uštedjeti na hrani i osnovnim živežnim namirnicama. Loša gospodarska situacija u zemlji dovela je do 50-postotnog pada prodaje automobila i stanova. No, čini se da su Hrvati sada počeli štedjeti i na svetinji - hrani!
Borba s recesijom
Trgovački lanci krenuli su u brojne akcije snižavanja cijena u prosjeku oko 20 posto na osnovne prehrambene proizvode.
Iako trgovci ne žele priznati da ih je na to natjerala smanjena potrošnja građana, o čemu svjedoči pad maloprodaje u posljednjih godinu dana, činjenica je da je kupovna moć građana slabija čak 16 posto.
Među prvima je u akciju krenuo Konzum koji je u prosjeku snizio cijene tisuću osnovnih i najprodavanijih proizvoda za 15 posto, iako ima i proizvoda čije su cijene niže i više od 20 posto.
Tako košarica proizvoda u Konzumu koja je prije koštala 849 kuna danas košta 719 kuna ili 130 kuna manje. Primjerice, litra Zvijezdina suncokretova ulja snižena je 26 posto i stoji 9,99 kuna. Osim ulja čija je cijena identična gotovo u svim trgovačkim lancima, pojeftinila je i sol, brašno, pivo, ali i sredstva za čišćenje.
- Akcije me neće privući da trošim na ono što ne trebam, ali odgovaraju pozitivno kućnom budžetu - kaže Mirjana Rojnić iz Pule.
Lidl se svojim akcijama također upustio u borbu s recesijom, a najpoznatija je ona s prekriženim PDV-om od 23 posto. Billa kupce privlači dosjetljivim sloganom “Tko je Billi blizu prebrodit će krizu”.
Kriza je očito uzela maha i u trgovačkim lancima jer borba za kupce postaje sve izraženija, a očito da su trgovci u toj borbi neumorni.
Prema njima, oni i te kako pomažu građanima jer su snižene cijene osnovnih proizvoda bez kojih se ne može ni ručak skuhati, a kupci na akcijama najveći interes pokazuju upravo za te proizvode.
- Najpoželjniji su oni proizvodi koji se i najviše troše: osnovne namirnice kao brašno, šećer, ulje, toaletni papir, sredstva za higijenu i osobnu njegu, ali kupci pozitivno reagiraju i na akcijske cijene svježih namirnica kao što su meso, voće i povrće te mliječni proizvodi - objasnili su iz Bille.
Ušteda i 20 posto
Spar je među posljednjim trgovačkim lancima koji se pridružio sniženju cijena hrane.
U planu im je do kraja godine sniziti cijene tisuću proizvoda, i to čak 20 posto.
- Puno mi znače akcije koje se nude u trgovačkim lancima. Kupujem gotovo sve na njima jer kada se ušteđeno zbroji, ispadne to pristojna svota - smatra Anita Piplović iz Zagreba.
- Sniženje cijena prehrambenih artikala trebalo bi se osjetiti i na sindikalnoj košarici - potvrđuje Goran Bakula, gospodarstveni savjetnik NHS-a, ali i napominje da to nikako neće biti 20-postotni pad “jer se za košaricu uzima prosječna cijena niže srednje kategorije proizvoda”.
Posljednjih mjeseci uočen je minimalni pad cijene prehrambenih proizvoda, a on bi osjetno vidljiv trebao biti tek u sindikalnoj košarici za listopad jer tek je krajem rujna većina lanaca odlučila trajno sniziti cijene najtraženijih proizvoda.
Prvi je ovo put da nije riječ o marketinškom triku već o konkretnom, osjetnom sniženju koje bi trebalo olakšati preživljavanje građanima, ali i napuniti blagajne trgovačkih lanaca.
Trgovački lanci snizili cijene osnovnih proizvoda i više od 20 posto
Među prvima je u akciju krenuo Konzum koji je u prosjeku snizio cijene tisuću osnovnih i najprodavanijih proizvoda za 15 posto, iako ima i proizvoda čije su cijene niže i više od 20 posto.
Komentara 42
@snovakor ajde ne pisi gluposti kakvih 150%??? premjerka je najavila da zbog veceg pdvea nece biti vecih cijena i ocito je to ispunila, ocito antirecesiske mjere daju prve rezultate tako da cijene cak i padaju
grizzly, u pravu si.Dodao bih da je mnoge Hrvate sramota štedjeti.esto vidim ljude koji kupuju samo najskuplje pivo, pitam jednoga što ne kupuje ono sa manjom cijenom reče mi da se ne će podcijeniti za 40 lipa.Samo jedan mali primjer.Drugi je da se mnogi srame doći na blagajnu sa praznom košaricom.Meni ne smeta ako sam došao samo jednu stvar kupiti doći sa istom i platiti.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
redovno kupujem u konzumu u Borovu Naselju i nisam primjetio pad cijena,čak smatram da su čak i poskupjeli.Zato kad god mogu odem u Osijek i tamo se iznenadim koliko su cijene niže nego u Vukovaru.Ipak smo mi područje od posebne državne nebrige.