Velika moć

Već i trogodišnjaci znaju što žele kupiti

djeca potrosaci
27.04.2011.
u 15:01

Prosječno hrvatsko dijete u dobi od 11 do 13 godina mjesečno raspolaže sa 200 kuna džeparca

Sve je više velikih kompanija svjesno potrošačke moći djece, što i ne čudi kada se zna (prema istraživanju koje je proveo GfK) da djeca već u trećoj godini prepoznaju brendove u trgovini, a s osam godina već samostalno donose odluke o odabiru proizvoda koje žele. Prema istraživanju većina domaće djece u dobi od jedanaest do trinaest godina mjesečno u prosjeku raspolaže sa 200 kuna džeparca, koji najradije troše na poznate brendove koji su ih privukli reklamama. U SAD-u pak vlasti procjenjuju da djeca do 14 godina godišnje raspolažu s čak devet milijardi dolara džeparca, koji troše prema vlastitim željama, ali utječu i na potrošnju svojih roditelja, godišnje na čak 130 milijardi dolara. Stoga ne čudi da je sve više proizvoda koje ciljano ulažu u reklame za najmlađu djecu.

Osim toga, u trgovinama se i te kako pazi na raspored i slaganje proizvoda. Mislite li da su paste za zube s dječjim motivima, najčešće iz animiranih filmova (koje su i prilično skupe) slučajno na najnižim policama, grdno se varate, riječ je o još jednom marketinškom triku kojem je cilj izvući novac iz dječjeg (vašeg) novčanika.

GRICKALICE

Omiljeni dječji crtani likovi obvezno krase čips, štapiće i slične grickalice. Djeca, bombardirana reklamama u dućanu, na policama, u visini svojih očiju, prvo primjećuju ta “poznata lica”.

SLATKA PIĆA

Gazirana pića te sokovi s velikim količinama šećera također ciljaju na najmlađu publiku pa su nerijetko reklamirani kao privlačni proizvodi u kojima uživaju i omiljeni crtani likovi.

SALAME

Paštete i salame, iako nutricionisti upozoravaju da nisu najsretniji izbor kada je u pitanju dječja prehrana, također mame mališane u limitiranim kolekcijama s najpopularnijim likovima.

PASTE ZA ZUBE

Paste za pranje zuba, sapunice za pranje dječjih ruku, četkice za zube s dječjim motivima, kričavih boja i privlačna dizajna, u većini trgovina nalaze se na nižim policama, bliže mališanima.

IGRAČKE

Dakako, igračke su poseban mamac za djecu. Vikendom, u jutarnjem terminu kada se prikazuju crtani filmovi više je reklama nego samih crtića. Prema istraživanju “Djeca potrošači” većina djece prepoznaje brendove Lego, Barbie, Fifi, Roary, Bakugan... sve redom iz brojnih reklama.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?