U srijedu će u Zagrebu treći puta biti proglašen hrvatski poduzetnik godine, koji se izabire u sklopu globalnog programa EY Poduzetnik godine. O dobitniku nagrade odlučuje žiri kojemu je na čelu predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi, poduzetnici i investitori Nenad Bakić i Saša Cvetojević, regionalna direktorica Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) Vedrana Jelušić Kašić te dekan Ekonomskog fakulteta u Zagrebu Lajoš Žager. Njima su se pridružili i dosadašnji pobjednici Đuro Horvat (Tehnix) i Alan Sumina (Nanobit).
Inspirativne priče
"Kroz ovaj program imali smo priliku upoznati mnoge uspješne poduzetnike i široj javnosti predstaviti njihove inspirativne priče. Veseli me što tako doprinosimo pozitivnoj percepciji i promociji domaćeg poduzetništva. Nadam se da će se medijska podrška samim poduzetnicima i poticanju poduzetništva nastaviti i da će ovogodišnji kandidati poslužiti za primjer kako se može uspjeti u Hrvatskoj", rekao je Berislav Horvat, Country Managing Partner tvrtke EY Hrvatska.
Za Poslovni dnevnik, Emil Tedeschi istaknuo je kako je pojam poduzetništva kod nas nerijetko opterećen tranzicijskim nasljeđem i nedovoljnom transparentnošću koja je pratila procese pretvorbe i privatizacije devedesetih godina.
"Danas, međutim, imamo dovoljno tržišnog i institucionalnog iskustva i možemo razlikovati kvalitetne kompanije koje uredno posluju i imaju dobre temelje za konkurentnost od sustava koji posluju na suspektnim temeljima i neodrživim principima", kaže Tedeschi. Poduzetnik i investitor Nenad Bakić naglašava kako se status poduzetnika i značaj dobrog, motiviranog gospodarstva za cijelo društvo upravo u dvije godine značajno promijenio.
"Sjetimo se da su glavni društveni heroji u Hrvata bili Cipras i Varoufakis, kao antipodi 'neoliberalnom kapitalizmu'. Mediji su nas uvjeravali da je 'kapitalizam' zajedno sa svojim 'poduzetničkom mentalitetom' došao u nepremostivu krizu.
Napominjem da je tada i riječ 'kapitalizam' u našoj javnosti bila pogrdni izraz za normalno stanje svijeta u tržišnom gospodarstvu i demokraciji. Iz ove perspektive to zvuči čudno, što pokazuje koliko smo se promijenili", zaključio je Nenad Bakić.
Poduzetnik Saša Cvetojević tvrdi da poduzetništvo u Hrvatskoj polako ulazi u mainstream. "Mladi ljudi sve češće imaju hrabrosti i želje za ulaskom u poduzetništvo, iako obrazovanjem ne dobiju ni natruhe poduzetničkih vještina i ekonomskog obrazovanja", kaže. Đuro Horvat, osnivač i vlasnik Tehnixa te EY Poduzetnik godine 2015., dodaje kako nacionalno poduzetništvo ima velik potencijal koji ide u dobrom smjeru.
"Ima sve potrebne predispozicije za rast, razvoj i inovacije na svim područjima, ali ga treba zakonodavno poticati i tržišno zaštititi", kaže. Članica žirija Vedrana Jelušić Kašić, direktorica EBRD-a za Hrvatsku, Sloveniju, Mađarsku i Slovačku, naglašava kako hrvatsko poduzetništvo ima razvojni potencijal. "Vjerujem da budućnost može biti odlična, ali treba nastaviti s radom na pojednostavljenju poslovanja tvrtki, kao i samom poticanju poduzetništva", veli ona.
Izniman uspjeh
Alan Sumina, osnivač i suvlasnik Nanobita te EY Poduzetnik godine 2015., kaže da je projekt je važan jer javnosti predstavlja osobe koje su pokrenule neke od najboljih tvrtki u RH. "Kroz EY Poduzetnika godine se slavi poduzetnički pothvat pojedinca, a on nije ništa manje bitan od uspjeha naših sportaša", kaže. "Izbor EY Poduzetnika godine vrlo je važan jer nam pokazuje da se i u teškim uvjetima može uspjeti. Izborom slavimo ljude koji stvaraju", kaže Lajoš Žager, dekan Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.
Finale u Monte Carlu
EY Poduzetnik godine je globalni program osmišljen s ciljem poticanja poduzetničke klime i izgradnje boljeg poslovnog okruženja, a provodi se već 30 godina u više od 60 zemalja, koje čine 90 posto svjetske ekonomije. U prva dva izdanja programa EY Poduzetnik godine u Hrvatskoj sudjelovalo je ukupno 58 kandidata, a pobjednici su se našli u konkurenciji za najprestižniju svjetsku nagradu namijenjenu poduzetnicima - EY Svjetski poduzetnik godine, koja se dodjeljuje u lipnju u Monte Carlu.
>> Tajni gosti na Jadranu otkrili kakva je zapravo usluga u hrvatskom turizmu
Opet teske ilizije i lazi, ove opisane navodno uspjesne necete nikada dostignuti, sami pisete da treba imati bolje zakone, pa to je crux nece nikada biti bolje u ovoj drzavi, a trzista i konsumenata nema , ako ima onda nemaju para, a i nema potraznje na trzistu i ekonomiji da bi se nesto moglo pokrenuti, ostaje samo ...bjezite iz te drzave i nadite si negdje posao gdje ima novaca...