Kad su potpetice Penelope Cruz zaderale crveni tepih koji je glumicu i njezine suradnike uveo na projekciju filma "Fanfan la Tulipe", označen je službeni početak 56. filmskog festivala u Cannesu. Čast da njegov film otvori festival pripala je Francuzu Gerardu Krawcyzku koji će, međutim, i nakon premijerne projekcije morati objašnjavati zašto je odlučio preraditi kultni ili klasični, kako ga već tko doživljava, mačevalački film iz pedesetih s Gerardeom Philippeom i Ginom Lollobrigidom u glavnim ulogama. Naime, za razliku od filmova koji su obično otvarali canneski festival i barem se pretvarali da su nešto posebno i veliko, ako takvi već nisu bili, novi je "Fanfan" obična laka zabava u kojoj tek trenuci između Cruzove i njezinoga partnera Vincenta Pereza daju malo kemije. Osuvremenjivanje priče najviše se željelo postići u dijalozima koji komentiraju današnje događaje, posebno terorističke i antiterorističke aktivnosti nakon 11. rujna, ali nedovoljno smisleno da bi nosili cijeli film. Producent i koscenarist filma Luc Besson objasnio je na konferenciji poslije projekcije da se vjerojatno puno od "suptilnosti dijaloga" izgubilo zbog prijevoda, ali kada autori sami moraju objašnjavati da je ono što su radili prava poetika, a drugi to baš nisu tako shvatili, znači da imaju ozbiljan problem. I dok je publika u dvorani bila manje ili više razočarana izborom filma za otvaranje, okupljene ispred glavne festivalske palače - kojih je ove godine, kao i sudionika festivala općenito, zasad znatno manje nego prijašnjih godina - razočarao je izostanak Toma Cruisea na premijeri svoje drage. Nerado govoreći o njemu ("Ne želim čak ni izgovarati njegovo ime jer to uvijek završi u naslovima"), Penelope Cruz opravdala je svoga megazvjezdanog dečka prezauzetošću novim projektom.
Zato su se oči, posebno ženskoga dijela publike, caklile na Keanu Reevesu, koji je došao sinoć promovirati "Matrix Reloaded". Prema očekivanjima imalo zahtjevnijih filmofila, drugi nastavak, narativno puno konvencionalniji od prethodnika, nije ponudio ništa više od još boljih specijalnih efekata, kožnatih jakni i kostima te novijih modela sunčanih naočala poznatih marki.
CANNES ARSEN OREMOVIĆ