Kako mnogi u stubičkom kraju zbog tragedije na pružnom prijelazu u Poznanovcu prstom upozoravaju na HŽ, smatrajući da je na tome prijelazu već odavno trebalo postaviti branik ili polubranik, uputili smo upit HŽ-u.
Treća nesreća
Šefica korporativnih komunikacija Vlatka Škorić navodi kako je u zadnjih deset godina na prijelazu u Poznanovcu ovo treća nesreća. 2001. godine jedna je osoba teže ozlijeđena, 2002. je smrtno stradala, a sada su smrtno stradale tri djevojke.
"Na području Krapinsko-zagorske županije nalazi se 108 željezničko-cestovnih prijelaza, ne računajući još 28 prijelaza na pruzi Savski Marof – Kumrovec – državna granica koji trenutačno nisu u funkciji. Samo 26 prijelaza od njih 108 osigurano je uređajima sa svjetlosno-zvučnom signalizacijom i polubranicima, a 82 prijelaza imaju prometni znak stop i Andrijin križ. Slično je i u ostatku zemlje pa je od ukupno 1503 željezničko-cestovna prijelaza u Hrvatskoj trećina osigurana svjetlosno-zvučnom signalizacijom i polubranicima", piše u odgovoru Vlatke Škorić, koja istodobno upućuje sućut obiteljima stradalih djevojaka. Navodi i kako HŽ Infrastruktura godišnje raspolaže novcem potrebnim za postavljanje samo dvadesetak novih uređaja za osiguranje, a jedan stoji oko milijun kuna.
Pomažu županije
Ima slučajeva da županija subvencionira postavljanje dodatnih uređaja pa je tako više od 20-ak prijelaza dodatno osigurano u Varaždinskoj, Virovitičko-podravskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji.
– Ali ni to nije dovoljno jer se, prema našim podacima, događa više nesreća na željezničko-cestovnim prijelazima koji imaju svjetlosno-zvučnu signalizaciju i polubranike nego na onima osiguranima znakom stop i Andrijinim križem. Godišnje ima oko 600 slučajeva lomova polubranika – kaže Škorić.
a Kako bi utjecali na svijest vozača da je ključ sigurnosti u njihovu oprezu pri prelasku pruge, HŽ već desetak godina provodi akciju "Vlak je uvijek brži". Ovaj tragični događaj vjerojatno će pokrenuti inicijativu da se dodatno osigura prijelaz u Poznanovcu.
Iz Županijske uprave za ceste, u čijoj je nadležnosti cesta, kažu da će pokrenuti inicijativu preko županijskoga Odbora za sigurnost prometa. Prvi konkretni korak prema HŽ-u vjerojatno će pokrenuti Općina Gornja Stubica iako prijelaz nije na njezinu području, no njezini stanovnici najviše tuda putuju.
Ogorčena izjavama Vlatke Škorić, šefice korporativnih komunikacija Hrvatskih željeznica, javila nam se majka Ane Lešković, jedne od triju poginulih djevojaka u nesreći na prijelazu ceste preko pruge u Poznanovcu.
– Gospođo Šokrić, ako je istina da se više nesreća dogodi na prijelazima koji su bolje opremljeni, imaju signalizaciju i polubranik ili branik, poručujem vam da maknete svu signalizaciju sa svih prijelaza. Svoje dijete više ne mogu spasiti, ali ako djeca rjeđe stradavaju na prijelazima na kojima nema signalizacije, zašto ih ne maknete? Zašto ne spasite ostalu djecu? – poručila je V. Škorić, šefici korporativnih komunikacija Hrvatskih željeznica, Anina majka Đurđica u svoje ime i u ime Anina oca Mladena. .
Daj ne serite da branik moze kostati MILIJUN kuna !??? Jedna metalna letva i motor i senzori. Ali ne, to mora biti projekt, pa rođo evo ti posla, nabij cijenu... Pa da se stave rucne rampe, zaposli covjek koji cee ih rucno spustati/dizati kad vidi da ide vlak i koji ce imati bruto placu 8000kn mjesecno, ne moze se doci do cifre od MILIJUN kuna. Ej, HZ, pa kome vi mazete oci...