Stevica Kuharski, osnivač jednog od najpoznatijih hrvatskih studija za proizvodnju mobilnih aplikacija IT4U, svoj udio prodao je zagrebačkoj tvrtki Intersat telekomunikacije i prebacio se na robotiku. I dok IT4U prolazi kroz rebranding i izvoznu ekspanziju, gdje Kuharski uz savjetničku funkciju i dalje ima i mnogo operativnih planova, njegovu pozornost sada zaokuplja autonomna robotska kosilica Alamo.
Domaća pamet
Sa svojim timom Kuharski je u Zagrebu razvio prvi hrvatski kućni robot. “Lijepo je kositi jednom mjesečno, ali kad to moraš raditi svakih nekoliko dana, užitak splasne i zato sam napravio kosilicu koja kosi sama, sama se snalazi u prostoru, a njom se može upravljati preko iPhonea, iPada, Androida ili uz pomoć računala iz dnevnog boravka”, kaže Kuharski.
Alamo je najlakše usporediti s autonomnim usisavačima kakvi već postoje na tržištu. Sam se puni, sam kosi po unaprijed određenoj ruti ili se pak njime može upravljati preko mobitela, ima kameru da vidite što radi i gdje, u svakom trenutku taj robot sam zna gdje se nalazi i k tome kosi vrlo tiho jer radi na struju. Kuharski ga je razvio s dvojicom prijatelja – Krunoslavom Štimcem i Davorom Kordejem, čija je tvrtka Klimaterm napravila radnu verziju oklopa robota. “Ključan dio robota ipak je njegova pamet, odnosno softversko-hardversko rješenje lokalnog pozicioniranja, koje smo sami razvili, tzv. APLS tehnologija, koja robotu omogućuje da točno zna gdje se nalazi i kontrolira kretanje i košnju, što smo testirali i radi odlično”, kaže Kuharski. Iduća je, objašnjava, faza izrade prototipa, koji bi bio odmah spreman za serijsku proizvodnju, imao bi sve certifikate za tržišta SAD-a i EU, vrhunski dizajn, pripremljenu promociju i veleprodajni kanal za prodaju i distribuciju. To stoji 200 tisuća eura i Kuharski već “pitcha” pred investitorima iz Europe. “Interes postoji, ali prva konkretna ponuda stigla je iz SAD-a”, kaže Kuharski.
Jedan poslovni akcelerator nedaleko od Chicaga ponudio je da se projekt preseli tamo. Nude sve, od financija preko mentorstva do pomoći u realizaciji prodaje i logistike. No, Kuharski kaže da se nećka jer bi želio ostati u Hrvatskoj.
Jeftiniji od drugih
“Alamo je za mene dio šire priče. Moj novi startup zove se Ombotics i želja mi je razviti cijelu paletu pametnih vrtnih uređaja. Zato nije isključeno da ću Alamo licencirati nekom proizvođaču kosilica jer u trećoj fazi, za proizvodnju, treba osigurati još 500 tisuća eura”, kaže Kuharski.
Ne brine se za kupce i tržište. Navodi da je cijena proizvodnje Alama tri do četiri puta niža od aktualnih maloprodajnih cijena drugih robotskih kosilica. “A treba znati da je Alamo u svijetu robotskih kosilica ono što je iPhone bio u odnosu na ostale pametne mobitele u trenutku kad se pojavio”, ističe Kuharski. Navodi da u Europi već kosi više od 100.000 robota vrijednih 123 milijuna eura. “U Njemačkoj su lani šest posto tržišta zauzele robotske kosilice, a njihova prodaja raste 15 puta brže od ostalih kosilica”, zaključuje Kuharski.
>>Ulice San Francisca čuva robocop
>>Na komet uspješno sletio robot koji je poslao čovjek: Ovo je veliki korak za civilizaciju
Što je najbolje imamo pametene i sposobne ljude za razvitak, ali uvijek dođu u prvi plan oni nesposobni, kao i na vlast...