Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o nacrtu prijedloga Zakona o postupku razdruživanja strateških trgovačkih društava Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka – Zagreb privatizacijom trgovačkog društva Hrvatske autoceste–održavanje i naplata cestarine putem inicijalne javne ponude (IPO) okončano je prošli tjedan, a u 15 dana, koliko je trajalo, privuklo je svega šest komentara. Svi zainteresirani mogli su svoje mišljenje i prijedloge na Vladinu ideju privatizacije HAC-ONC-a pretočenu u nacrt prijedloga zakona iznijeti na portalu e-Savjetovanja. Zakonom se predviđa prodaja 57 posto dionica HAC-ONC-a te prebacivanje tri posto dionica te tvrtke u Fond hrvatskih branitelja. Vlada očekuje da će od prodaje dionica prikupiti oko 1,5 milijardi eura, čime bi onda bio otplaćen dio kredita HAC-a i ARZ-a.
Iako je za referendum protiv koncesije autocesta prikupljeno oko 500.000 potpisa, čime je javnost pokazala velik interes za to tko će upravljati autocestama u Hrvatskoj, taj je interes znatno manji kad je u pitanju IPO odnosno privatizacija HAC-ONC-a.
Razlog malog broja komentara na nacrt prijedloga zakona o IPO-u HAC-ONC-a zasigurno je i taj što je portal e-Savjetovanje malo poznat široj, ali očito i zainteresiranoj javnosti. Šest komentara na IPO HAC-ONC-a napisali su Srećko Primorac (tri komentara), Karlo Rukavina, Karlo Vajdić te Nezavisni cestarski sindikat.
Primorac, među ostalim, navodi da u obrazloženju prijedloga zakona nema izračuna cijene pa se pita je li to dobra cijena i tko je napravio procjenu?
Karlo Rukavina upozorava da naziv ovog zakona treba biti cilj, a ne predradnje i trebao bi glasiti prijedlog Zakona o privatizaciji trgovačkog društva HAC-ONC putem IPO-a.
Karlo Vajdić primjećuje pak da se prijedlogom zakona se predviđa mnogo procesa, ali nigdje ne stoji što će se dogoditi zaduženima za te procese ako ih ne provedu.
U NCS-u, koji vodi Mijat Stanić, navode pak da se i u slučaju IPO-a odnosno privatizacije HAC-ONC-a u biti radi o davanju autocesta u koncesiju.
>>'Do kraja godine društvo HAC-ONC bit će privatizirano'
>>Ipak koncesija? Državi 0,5% od cestarina
Dončić je već odavno trebao dati otkaz.