Brendiranje turističke ponude

“Brda & doline” – novi vizualni identitet Požege

Požega
Foto: Grad Požega
1/7
31.08.2018.
u 12:34

U Požegu se može ući sa sve četiri strane svijeta. Svaki ulazak otkriva drugi dio kulturne baštine, da bi se sva ljepota slila na jedinstveni trg.

Grad Požega i gradska Turistička zajednica proljetos su predstavili novi vizualni identitet, slogan i kreativnu platformu za sustavni branding Požege kao turističke destinacije. Riječ je o prvom projektu takvog opsega u Slavoniji. Pokrenuli su ga vođeni spoznajom da Požega nije malo i jednostavno slavonsko mjestašce, nego grad bogate i kompleksne prošlosti koji na uskom prostoru stoljećima spaja naizgled nespojive kulture i načine življenja. Vidljivo je to u njenu gastronaslijeđu i u svakodnevnom jeziku, u njenim proslavama i običajima, u načinu na koji Požežani dočekuju goste ili slave vjenčanja, u trenucima zabave kao i trenucima velikog napora.

Suradnici iz studija Candypepper cijelom su projektu udahnuli općepoznat, a opet originalan slogan “Brda & doline”. Posebna snaga slogana proizlazi iz nečega vrlo jednostavnog, očitog i opipljivog: Požega je jedini slavonski centar okružen brdima, jedini komadić beskrajne ravnice smješten usred brdskog masiva. Požega je poput kulturološkog jin-janga, uvijek spaja barem dva različita svijeta, barem dva koncepta koja nismo navikli vidjeti zajedno.

Vizure drukčije od slavonskih

– Požeške vizure drugačije su od uobičajenih slavonskih vizura, a ponuda aktivnog odmora jedinstvena u regiji. Hiking i brdski biciklizam u Slavoniji nisu nemogući, ali prvo morate doći u Požegu. Brda i doline naš su novi identitet, a ipak su oduvijek bili tu. Slogan koji bi za neku drugu destinaciju bio prehrabra reklama, za Požegu je dio svakodnevice, upisan u DNK grada. Jer, brda i doline prvo su što vidimo kada ujutro pogledamo kroz prozor – rekao je Ivan Žanetić iz studija Candypepper.

Požega je u logu i sloganu prikazana kroz tri jednostavna elementa: njena brda, njene doline i tipografsku oznaku „&” koja predstavlja najčešći sastavni veznik europskih jezika. & povezuje sve sadržaje koje Požega nudi, sva njena raznolika i jedinstvena lica. Sva raspoloženja, emocije i doživljaje. Sve naše vrijednosti i običaje.

Branding rješenje sadrži osnove komunikacijske strategije i nastupa u medijima te dizajnerske prijedloge niza materijala, od tiskanih oglasa i billboarda do naslovnice knjiga i brošura, setova uredskog materijala i brojnih promotivnih artikala. Kako bi osigurali univerzalnost i primjenjivost u svim prilikama, kreiran je i prvi Priručnik osnovnih grafičkih standarda vizualnog identiteta Požege kao turističke destinacije.

– Iza ovih, ponekad tehničkih termina iz područja brandinga i oglašavanja stoji prvi sustavni branding jedne turističke destinacije na istoku Hrvatske. Požega je tako prvi put dobila izniman resurs i rijetku vrijednost u sadašnjoj i budućoj promidžbi za domaće i strane turiste – ističe Silvija Podoljak, direktorica požeške Turističke zajednice.

Požega je u logu i u sloganu prikazana kroz njezina brda i njezine doline, a tipografska oznaka “&” povezuje sve sadržaje koje Požega nudi.

– Kako bismo pokazali što Požega ima i pozvali goste da posjete naš grad, moramo ih nekako isprovocirati. Ovo je jedan od načina. Mi imamo dovoljno hrabrosti i vjere u sebe, a cilj nam je da poslovni subjekti, privatnici i obiteljska gospodarstva budu nositelji ove priče. Naše je da stvorimo preduvjete, pokrenemo tu kuglu i usmjerimo je u privlačenje posjetitelja koji žele vidjeti što su brda i doline i kako izgleda najljepši kraj na svijetu – poručio je gradonačelnik Darko Puljašić.

Požega se tradicionalno veže uz ideju žitnih polja (Zlatna dolina) i tamburaške glazbe (Zlatne žice Slavonije). Naziv “Slavonska Atena” dobila je u 19. stoljeću kada se osnivaju brojna kulturna društva od kojih mnoga i danas djeluju: knjižnica, pjevačko društvo, vatrogasno društvo... Iako je stari slavonski duh u ovom gradu još živ, on je odavno prestao biti tipično slavonsko mjestašce “iz sredine sedamdesetih”. Požega danas nudi novu, mnogo moderniju turističku ponudu s fokusom na tri glavne kategorije usluga – aktivan odmor, gastroponudu po ukusu nove generacije te živu i bogatu suvremenu kulturu. U nju se može ući sa sve četiri strane svijeta. Svaki ulazak otkriva drugi dio kulturne baštine, da bi se sva ljepota slila na jedinstveni u Hrvatskoj, barokni trg Svetog Trojstva. Na ovom trgu s baroknim boltama nalazi se i spomenik Svetog Trojstva (zavjetni spomenik kugi iz 1749. godine), crkva Svetog Lovre s freskama iz 14. stoljeća, zgrada isusovačkog kolegija sagrađena 1711. godine, prva zgrada Gimnazije iz 1726., a tu je bio i atelje Miroslava Kraljevića.

Originalna i jedinstvena

– Ne postoji grad sličan Požegi. Ona je originalna i jedinstvena, posve drukčija od ostalih. Uz poduzetništvo i turizam koje imaju i druga mjesta, ona je iznimno bogata kulturnom baštinom i ima veliku povijesnu i pravnu tradiciju. Požežani i njihovi gosti toga bi morali biti svjesni. Cijenim i poštujem sva mjesta, ali Požega je Požega – rekao je Ante Potrebica, sudac Vrhovnoga suda u miru, prvi predsjednik Državnog sudbenog vijeća RH i počasni građanin grada Požege.

 

BROJNE ZANIMLJIVOSTI ZLATNE DOLINE

Geocaching ili jedna sasvim nova priča

Požega jedva čeka navesti vas na igru i avanturu u digitalnom svijetu, kroz priču koja spaja tehnologiju i stare gusarske mape s blagom. “Skrivena blaga Požege” mamac su svim ljubiteljima geocachinga i onima koji će to postati u Zlatnoj dolini. Potreban vam je tek pametni telefon i aplikacija c:geo za Android ili Geocaching® - Treasure Hunt za iPhone. Pravila igre zarazno su jednostavna. Pronađite pomoću GPS uređaja na svom smartphoneu jedan od skrivenih “cacheva”, lokaciju u Požegi koja otključava manje poznate informacije o požeškim znamenitostima. Za dodatni poticaj uz neke od cacheva postavljene su skrivene kutije s predmetima koje možete zadržati, ako u kutiju postavite drugi predmet iste ili veće vrijednosti. U požeškoj geocaching priči tehnologija će vas vratiti u djetinjstvo, maštu prepunu moćnih brodova, strašnih gusara i skrivenog blaga.

Započnite zajednički život doslovno u – oblacima!

U Požegi ćete sigurno osjetiti dobru priču u zraku. Zašto je ne biste i doživjeli upravo ondje, u zraku? Uz požeški letački klub Bumbar možete se vinuti u visine. Bilo da ste iskusni letač sa završenom obukom ili avanturist željan novih doživljaja, nebo Zlatne doline postaje vaše igralište. Autori ove priče požeški su paragliding profesionalci. A ako osjetite da su zaruke u zraku, u Požegi također imaju nešto za vas. U posebnoj paragliding ponudi možete svoju ljubljenu (ili ljubljenog) zaprositi u zraku iznad Zlatne doline! Recite “da“ avanturi i jedinstvenom doživljaju te započnite svoj zajednički život doslovno - u oblacima.

 

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije