NIZ INCIDENTA NA TRAJEKTIMA

'Brodovi nakon sezone idu na godišnji remont': Jadrolinija tvrdi da je sustav siguran i stabilan

storyeditor/2024-10-10/PXL_010924_119842815.jpg
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell
1/5
19.10.2024.
u 09:17

Od 2% neizvršenih putovanja u 2024. godini, samo je 0,12% zbog tehničkog problema broda, a 1,8% zbog nevremena.

"Po završetku ljetne sezone svi brodovi Jadrolinije kreću na redovite godišnje remonte tijekom kojih će se izvršiti posebna kontrola rampi i sustava za njihovo podizanje i spuštanje", odgovorila nam je, među ostalim, Jadrolinija na pitanje hoće li sama inicirati tehnički pregled svih trajekata s obzirom na to da je nakon niza incidenata, posljednji se dogodio u srijedu na trajektu "Vladimir Nazor", javnost poprilično šokirana svim tim događajima, a povjerenje u nacionalnog brodara ozbiljno je poljuljano.

"Prije svega, kada je riječ o kvaru električne instalacije na trajektu 'Vladimir Nazor', želimo istaknuti da se trajekt vratio u Zadar zbog nemogućnosti otklanjanja kvara u navigaciji te da je linija u najkraćem mogućem roku ponovno uspostavljena, a svi su putnici iskrcani na željenoj destinaciji", naglasili su u svom odgovoru.

Zamolili smo ih i za komentar niza incidenata koji idu u prilog Nacrtu završnog izvješća o istrazi pomorske nesreće u Malom Lošinju, u kojoj su na trajektu "Lastovo" tri pomorca poginula i koju provodi Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, u kojem se traži pregled svih trajekata.

"Kada je riječ o učestalosti tehničkih problema, vjerujemo da je dojam u široj javnost da se nanizalo previše incidenata, međutim, svakako ne uključujući 'Lastovo' u njih. Ovakvi događaji na ovoliki broj dnevnih operacija Jadrolinije i u ovoj vrsti posla povremeno se mogu dogoditi i događaju se u pomorskom svijetu. To ne znači da sustav nije siguran i stabilan!", naglašavaju u Jadroliniji. Kao dokaz tome navode podatak o 12 milijuna putnika te 3,5 milijuna vozila koje Jadrolinija godišnje prevozi svojom flotom, koja broji 59 brodova.

VEZANI ČLANCI: 

"U 2024. godini realizirano je ukupno 98 posto putovanja. Od dva posto neizvršenih, samo je 0,12 posto zbog tehničkog problema broda, a 1,8 posto zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta. Rampe se na brodovima Jadrolinije svake godine uspješno spuste više od 150 tisuća puta, odnosno više stotina puta svakog dana", navode u Jadroliniji i tvrde kako reagiraju na svaki incident koji se na brodovima dogodi. "Svaki brod na kojemu je zabilježen bilo kakav incident, po hitnom postupku ide na provjeru i prolazi pregled koji treba proći prije daljnjeg uključivanja u plovidbu", kažu u Jadroliniji i negiraju da postoji problem s ulazno-izlaznim rampama. "Prema prvim nalazima nisu zabilježene nikakve nepravilnosti u sustavu podizanja i spuštanja rampi analiziranih brodova", napisali su i dodali kako završetkom sezone svi brodovi Jadrolinije kreću na redovite godišnje remonte tijekom kojih će se posebno kontrolirati rampe i sustavi za njihovo podizanje i spuštanje.

"Zaključno, želimo napomenuti da i sam tekst naziva 'Nacrt završnog izvješća o provedenoj upravnoj istrazi u predmetu pomorske nesreće broda Lastovo' potvrđuje da je brod 'Lastovo' bio tehnički ispravan, da kvara na 'Lastovu' nije bilo i da brod posjeduje sve valjane svjedodžbe i odobrenja koje izdaje priznata organizacija, odnosno Hrvatski registar brodova te državna administracija. Pravi uzrok nesreće utvrdit će se tek po završetku službenih istraga DORH-a i Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu. Kada budemo imali rezultate sveobuhvatne istrage, imat ćemo cjelovitu sliku i sukladno njoj Jadrolinija će kao kompanija provoditi daljnje korake", poručili su iz naše nacionalne brodske kompanije.

Sanjin Dumanić, predsjednik Udruge hrvatskih kapetana, drži da navode iz Nacrta završnog izvještaja i nedostatke koji su navedeni ne treba pripisivati cijeloj Jadrolinijinoj floti, već samo "Lastovu". – Ne treba ništa generalizirati. Nalazi s "Lastova" trebaju se usporediti s onima na drugim brodovima u floti. Iskreno vjerujem da su rezultati s drugih brodova povoljniji. Na "Lastovu" ISM (sustav za sigurno vođenje broda) ne funkcionira ili nije funkcionirao na dan nesreće. Bolje kazati, ISM je zakazao i treba utvrditi čija je odgovornost – smatra Dumanić i naglašava kako istraga mora odgovoriti na niz neodgovorenih pitanja kojima će se definitivno utvrditi provodi li se ISM ili je mrtvo slovu na papiru.

>>> FOTO Ovo su najveće trajektne nesreće u Hrvatskoj

storyeditor/2024-10-10/PXL_010924_119842815.jpg
1/23

Ključne riječi

Komentara 1

ZO
Zorica48
10:36 19.10.2024.

Kako je sigurno a svaki cas.neki kvar.Jos u ,Vi mj. Bilo je problema na likiji Brac'-Split.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije