China Investment Corporation nakon godinu dana opet se je vratio u Hrvatsku zbog istog interesa - kupnje riječkog brodogradilišta 3. maj.
Njihovi predstavnici bili su na sastanku s ministrom Đurom Popijačem koji nam je potvrdio njihov interes, te da je zadovoljan što su i oni pokazali interes za naše tržište.
Prepuštanje škvera
- To pokazuje da i Hrvatska ima mjesto na svjetskom tržištu gradnje brodova – rekao je Popijač. No napominje kako moraju biti svjesni svih činjenica oko mogućih preuzimanja obveza te da poglavlje 8 – Tržišno natjecanje još nije zatvoreno. Jasno je da bi to bio kompliciran potez jer su programi restrukturiranja za škverove već prihvaćeni.
- Bruxellesu su poslani i od Europske komisije prihvaćeni programi restrukturiranja Jadranskih ulaganja za Brodotrogir, Kraljevicu i 3. maj, a prihvatila ih je i Agencija – objašnjava predsjednica Vijeća Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja Olgica Spevec.
Sada se čeka potvrda svih zemalja te zatvaranje poglavlja 8. Stoga je vrlo upitno bi li bilo izvedivo da Kinezi tek sada upadnu u igru. No, kako doznajemo njima je to i bio cilj. Vratiti se tek dok program restrukturiranja bude gotov i dok Hrvatska dobije zeleno svjetlo od EU. No ako se na takvo što pristane ostaje otvoreno pitanje hoće li im Danko Končar prepustiti brodogradilište. Kinezi su se sastali i s Končarom, a on bi navodno bio voljan, vjerojatno uz neku naknadu, prepustiti im škver. Iako je njegov program restrukturiranja ocijenjen pozitivno, ipak čini se da s financijskom stranom nije tako, jer navodno još nije predao bankovnu garanciju.
Zadržali bi proizvodnju
Kinezi su još lani napomenuli kako bi zadržali proizvodnju u riječkom škveru, jer trenutačno brodove koje grade za europsko tržište grade u Kini, uvozeći dijelove iz Europe. Akvizicijom 3. maja cjelokupnu proizvodnju imali bi u Hrvatskoj. I dok interesa za domaće škverove ima, sve se češće čuje kako će Vlada prolongirati njihovu prodaju do poslije izbora. Popijač to opovrgava, tvrdeći kako se sve radi prema planu. A i takvo što Europska komisija ne bi dopustila.
Ipak, da se posao s brodogradilištima produljuje potvrđuje i smjena Vedrana Duvanjaka s mjesta Agencije za upravljanje državnom imovinom, tek 15 dana nakon što je preuzeo tu funkciju. Navodno on sam nije bio zadovoljan tijekom posla, kao niti njegova nasljednica Iva Galić, koja je pak nakon dva mjeseca dala ostavku.
Oprez sa Kinerzima ! Ja sam im čak bio prije jako sklon jer sam ih doživljavao kao alternativu EU predatorima koji ionako žele zatvoriti našu,njima konkurentsku brodogradnju. Nedavno sam čitao da su Kinezi htjeli investirati u sanaciju slovenskih željeznica, ali uz uvjet da Slovenija primi 25 000 Kineza,a što je naravno neprihvatljivo. Kinezi uvjetuju ulazak svog kapitala sa naseljavanjem Kineza diljem svijeta,a to nije dobro jer se radi o novim kolonizatorima.