U 24 sata Concordia je prošla 42 milje i jutros plovi prema Genovi u paraleli s otokom Korzikom. I tijekom noći od srijede, kada je krenula s otoka Giglija, na četvrtak, olupina nekadašnjeg kruzera plovila je prema rezalištu. Prate je 14 brodova, koji su, uz ostalo, i tu kao pomoć onima koji rade, kao mjesta odmora djelatnika koji u smjenama brinu kako bi Concordia stigla do cilja bez većih problema.
Odavno se Concordia više ne vidi s otoka Giglija na čiji je greben bila naslonjena 30 mjeseci. Nick Sloane, šef cijele operacije, inače nikad u svijetu obavljenog sličnog spašavanja broda poslije njegova brodoloma kazao je, kada su olupinu Concordije počeli tegliti rekorderi, kako se osjeća dobro, ali će "odahnuti" tek u Genovi.
"Vrijeme je dobro, prognoze također, sve je ok. No samo kada budemo stigli do Genove moći ćemo se relaksirati, odahnuti", kazao je Sloane. Zajedno s još jedanaest najužih suradnika, Sloane se nalazi na vrhu broda Concordia odakle, iz operative kontrolne prostorije prati plovidbu olupine do rezališta. Bio je gotovo 30 mjeseci na otoku Gigliju i kada smo ga pitali hoće li mu manjkati otok, kratko je odgovorio: "Vratit ću se". Vjerojatno će i otočanima nedostajati djelatnici, bilo ih je uvijek najmanje 300, koji su odlazili u kafiće i restorane, koji su dakle radili cijele godine, a ne samo dva-tri ljetna mjeseca.
Na Gigliju su stvorena nova prijateljstva, ali je bilo i ne samo ljubavnih avantura, već i stvaranja trajnih veza. Englez Simon Jackson (30), koji je sa svojom tvrtkom radio na Gigliju u konzorciju Titan Micoperi zaduženom za cijelu operaciju „spašavanja“ Concordije, zaljubio se u Virginiju D'Elia (22) i sada čekaju dijete. Virginia se preselila u mjesto Lewes nedaleko Brightona gdje će živjeti sa svojim Simonom. No, osim te priče o ljubavi dvoje mladih ljudi, postoje i mnoge druge koje će se godinama prepričavati na otoku. Giglio, odnosno mjesto na otoku u koji pristaje trajekt koji ga povezuje s kopnom, s lukom Santo Stefano, dok je bila Concordia nije se praznio zimskih mjeseci. Ostajali su otvorene trgovine, kafići, restorani... Zimskih mjeseci, priča mi Luciana umirovljenica koja živi na Gigliju, tu živi samo nekoliko umirovljenika. I, znate što rade, pita me.
Nakon mojeg, dakako, negativnog odgovora kaže: „Ustaju rano ujutro, odlaze u trgovinu čim se ona otvori i svađaju se tko je došao prvi, tko treba biti prvi poslužen...kao da im se negdje žuri, kao da imaju što raditi...“.
Vidjeti Concordiju naslonjenu na greben, pa zatim njezino uspravljanje i konačno uzdizanje iz mora, dolazili su pratiti ne samo novinari, već i brojni znatiželjnici. Turisti na jedan dan. U ove dvije i pol godine broj prodanih trajektnim karata porastao je za 103 posto u odnosu na razdoblje bez olupine.
Riječ je stvarno o olupini, jer vise nema ni kormilo, ni elise pa se ne može govoriti ni o eventualnom pokretanju motora, koji su još pod vodom. Pozicioniranje brodske olupine opasane željeznim sanducima punim zraka započelo je u srijedu u 9 sati. Potrebno je bilo pramac broda okrenuti za oko 140 stupnjeva, kako bi bio okrenut u smjeru Genove gdje će biti razrezan. U Genovi, odnosno brodogradilištu u mjestu Sestri Levante, je izgrađen taj kruzer od 300 metara dužine i u luci Geniva Veltri će biti rastavljen.
Operacija tegljenja olupine Concordije do Genove trajat će četiri dana, jer konvoj će putovati brzinom od dvije milje na sat, dakle korakom čovjeka. Proteklih dana brod opasan sa 36 željeznih sanduka, u kojima je sada zrak i koji mu pomažu plutati, izvučen je iz mora za oko 14 metara, dok je pod morem ostalo još oko 18 metara, odnosno 10 metara više od njegova normalnog gaza. Sirene plovila i pljesak stanovnika Giglija i turista pozdravile su Concordiju koja je tu bila nasukana od 13. siječnja 2012. kada je udarila u podmorski greben i kojom je prilikom poginulo 32 osobe.
Nakon udarca u podmorski greben, brod se okrenuo za 180 stupnjeva i naslovio na drugi greben. Zbog toga ga je danas najprije trebalo usmjeriti prema Genovi gdje je s više od 3100 putnika, među kojima i 127 Hrvata, trebao stići u siječnju 2012. Zapovjednik broda, Francesco Schettino, i još 11 osoba, optuženo je za masovno ubojstvo iz nehaja i nepružanje pomoći brodolomcima.
Na putu do Genove brodu, koji prate i brodovi talijanske mornarice i brodovi agencija za ispitivanje ekološkog stanja mora, se ne smije približiti ni jedno plovilo. Riječ je o pravom pomorskom konvoju, jer Concordiju prati čak 14 brodova. Zanimljivo je kako jedan brod "izvidnica" plovi ispred konvoja kako bi na vrijeme uočio jato dupina i upozorio. Naime, prolazi se kroz dio Tirenskog mora koje je zaštićeno i pretvoreno u oazu za morske sisavci. Promjer „zaštite“ oko Concordije je tri milje. Zabranjeno je i nadlijetanje broda, odnosno zatvoren je zračni prostor.
Jedino zrakoplov vojne mornarice prati Concordiju. U Genovi će rastavljanje Concordije trajati 22 mjeseca. Počet će se vaditi namještaj, pa malo pomalo sve ostalo dok neće biti potpuno ogoljen, a onda izrezan.
>> Concordia krenula na posljednje krstarenje do rezališta
i tko bu to sve platio ??? morat će prodat 3 kruzera da naplate svu šteu i radove na sanaciji. a tko je odgovoran za 32 mrtva ???? toliko o sigurnosti kruzera. zato sam protiv da te grdosije dolaze dodo dubrovnika, splita zadra. havarija jednog mogla bi nas prokleto skupo stajati....