Ponoć, četiri ili šest ujutro – to su sati u kojima je većina profesora budna kako bi mogla popuniti sve potrebne podatke u sustavu e-Matice, i tako učenicima na vrijeme osigurati svjedodžbe i upise u prve razrede srednjih škola.
U uobičajeno radno vrijeme to je nemoguće napraviti. Sitni noćni ili ranojutarnji sati u kojima su radili na kraju školske godine nisu neuobičajeni – već nekoliko godina ista priča, bez obzira na to koliko se nastavnici i profesori žalili na sustav koji je ili nedostupan ili u njemu nije moguće raditi kada je najpotrebniji.
Pa noćni sati ostaju jedini izbor, ma koliko izlazili iz radnog vremena nastavnika i profesora.
– Cijeli smo dan i noć pokušavali unositi potrebne podatke učenika i nismo uspjeli. Kada smo napokon uspjeli koristiti e-Maticu, nisu se prikazivali podaci koje je sustav trebao povući iz e-Dnevnika – kazao je jedan od profesora zagrebačke srednje škole (podaci poznati redakciji).
Nije jedini – profesori se žale jedan za drugim, nije prvi put da se susreću s tim problemom, ali pomaka, čini se, nema. Naime u e-Maticu dužni su unijeti ocjene, izostanke, uspjeh, vladanje kako bi se učenicima isprintale svjedodžbe za kraj školske godine, naravno, u određenim rokovima, kako upisi ne bi bili ometeni. – E-matica stvara dosta problema. Kada se ulogiramo, sustav se zamrzne i rad je otežan ili nemoguć u naše radno vrijeme. Preostaje nam da podatke unosimo u kasnim noćnim satima kada sustav bolje funkcionira – kazao je profesor geografije Dejan Nemčić iz Osnovne škole Botinec.
I dok iz Ministarstva poručuju kako se sustav ove godine dodatno optimizirao i da je njegova prohodnost veća, iz Carneta ipak priznaju da su profesori imali problema, i to tijekom prijepodneva 20. i 21. lipnja.
– Iako je e-Matica bila dostupna, dio korisnika je imao učestale prekide veze, zbog dugog čekanja na odgovor poslužitelja. Također, snimanje izmjena i dohvat učenika u sustavu trajao je dulje, što je rezultiralo otežanim radom. CARNet prati rad e-Matice. CARNetovi sistemski inženjeri, koji se brinu o poslužiteljima na kojima se nalazi sustav, kao i stručnjaci iz tvrtke King ICT, koja je izvođač sustava, rade na optimizaciji sustava te se broj prekida i pogrešaka smanjivao. E-Matica trenutačno radi uredno i bez većih opterećenja – rekli su u spomenutoj tvrtki. S obzirom na starost sustava i brojnih nadogradnja, razmatra se i mogućnost izrade novog, modernijeg sustava. – E-matica je sustav stariji od 10 godina i razine funkcionalnosti za koje je bila razvijena danas su višestruko veće – kazali su.
Mogli bi posuditi server od Plytoya!