Od imovine koja je ostala Gradu nakon smrti građana koji nisu imali nasljednika, Koprivnica baš i nije profitirala, već su imali dodatnog posla s hipotekama, starim autima i klijeti.
Sreća u nesreći
– Ne moram ni gledati zabilješke, imam u glavi sve što je Gradu na taj način ostalo. Sve je to bilo prije kojih pet ili šest godina, a nakon toga ništa – priča Mijo Horvat, voditelj odsjeka za upravljanje imovinom.
Grad je tako postao "bogatiji" za kuću pod hipotekom i dugovima, staru klijet zaraslu u šikaru i Renault "četvorku" u nevoznom stanju.
– Kuća pod hipotekom u Starigradu pripala nam je jer su se pokojnikova supruga i djeca odrekli imovine. No dugvi su bili veći nego što je vrijednost nekretnine. Sreća što je prednost grada da odgovara samo za vrijednost nekretnine. Tako smo prodali kuću, sklopili ugovor s bankom i riješili problem, a sve što smo dobili je dodatna papirologija – kaže Horvat.
Prije sedam godina, Grad je pak naslijedio stari Renault 4, koji nije nikada ni bio u voznom stanju.
– Mislim da taj automobil još stoji tamo gdje je i bio. Vjerojatno ga nitko od rođaka nije htio ili rođaka ni nema, a mislim da je Renault bio sva imovina pokojnika. Nama je to trošak jer bismo još trebali plaćati vožnju na otpad, a nitko ga, naravno, ne želi uzeti – priča Mijo.
U svojem vlasništvu Grad ima i staru klijet zaraslu u šikaru, na brijegu u šumi iznad Bakovčica.
– Klijet je ruševna, a pokojnik je bio socijalni slučaj bez nasljednika.
Izvan je građevne zone, nema nikakvih priključaka, ni struje ni vode, a ni vinograda ni voćnjaka. Možda bi za tu klijet mogli dobiti kojih 1000 kuna, no tko će to kupiti? Zato, iako smo to naslijedili prije sedam godina, klijet još nema kupca – ističe Mijo.
Oporukom ništa
Objašnjava da Grad nema nikakve informacije o nasljeđivanju, sve dok od suda ne dobije gotovo rješenje, prema kojem se i postupa po potrebi. No, kaže, da Gradu nije nitko ništa ostavio, primjerice oporukom.
– Jedini slučajevi kad Grad nešto dobije su zemljišta na koje se proširuje prometnica, pa građani na to pristanu zbog obostrane koristi – napominje on.
Do sljedeće ostavštine Renault i klijet čekaju kupce.