Primio sindikate

Hajdaš Dončić: Pojedini sindikalni čelnici izigravaju lažne mesije

Siniša Hajdaš Dončić
Patrik Macek/PIXSELL
Autori: irk/VLM, ldp
15.05.2013.
u 16:25

U željeznice će do 2020. godine biti uloženo tri milijardi eura. Apeliram da tu priliku ne propustimo i pokušamo nadoknaditi ono što je godinama zanemareno. Vaše je legitimno pravo štrajkati, poručio je sindikalistima ministar Hajdaš Dončić

Intenzivno će se sljedećih godina ulagati u željezničku infrastrukturu, ono što se proteklih desetljeća nije radilo. To će dići kvalitetu i brzinu prometa. Što se tiče HŽ Putničkog prijevoza, rješavamo probleme s poslovnim bankama koje bi pratile investiranje u nove vlakove jer je nužno obnoviti vozni park. Istodobno pripremamo PSO, subvencioniranje putničkog prijevoza tako da se u to uključi i lokalna i regionalna zajednica. To je važno jer i na taj način HŽ Putnički modernizacijom i povećanjem prometa pripremamo za liberalizaciju tržišta u koju će ta tvrtka ući 2017. godine. Nažalost, budući se tako nije ulagalo u HŽ Cargo, danas smo u situaciji da za tu tvrtku pripremamo dokapitalizaciju, rekao je ministar pomorstva, prometa i veza Siniša Hajdaš Dončić predstavnicima pet željezničkih sindikata.

Naglasio je pritom kako Željeznicu promatra kao tri zasebne tvrtke te je o svakoj pojedinačno govorio o njihovu trenutačnom stanju, ali i o smjernicama planova restrukturiranja u koje su tvrtke ušle u studenom prošle godine, kada je prestajao postojati HŽ Holding.

– HŽ Infrastruktura u realizaciji plana restrukturiranja otišla je najdalje i do sada smo uspjeli u nastojanjima da modernizaciju i obnovu željezničke infrastrukture na koridorima Vc i X, a riječ je o europskim baltičkim i mediteranskim koridorima, sufinanciramo iz EU fondova. Od 2016. do 2019. bit će uloženo dvije milijarde eura u željezničke pravce od Rijeke do mađarske granice, te od slovenske do granice sa Srbijom. Na tom pravcu već krajem godine počinju radovi na dionici Dugo Selo – Križevci vrijedni 210 milijuna eura.

'Neće ostati bez plaće'

– Poznato vam je da je pozivni natječaj išao, za dokapitalizaciju konkurira ukupno četiri tvrtke, dakle interes postoji i brinemo da HŽ Cargo ima budućnost i da može opstati nakon dodatne liberalizacije tržišta od 1. srpnja ove godine, kada se dodatno otvoriti tržište prijevoza robe u željezničkom prijevozu budući se priznaju dozvole željezničkih prijevoznika izdane u EU. Do dokapitalizacije može proći tri do četiri mjeseca, ali ja vam moram reći, da nije upitno da će zaposlenici u tom razdoblju ostati bez plaće. Možda ona u HŽ Cargu kasni koji dan, s druge strane i HŽ Putnički i HŽ Infrastruktura redovno dobivaju plaće. Ne miješam se niti ću se miješati u programe sistematizacije radnih mjesta. To je vaš posao uprava i dijaloga vas s upravama, poručio je ministar.

– Apeliram da budemo razumni, da budemo realni. Lažnim novcem, nezarađenim novcem nećemo kupovati socijalni mir. Poduzeća željeznice tako su živjela desetljećima, a posljedice su njihovo današnje stanje zapuštenosti i infrastrukture i voznog parka i nekonkurentnosti. Željeznice imaju veliku priliku pokrenuti zamašnjak modernizacije, a istovremeno i zamašnjak građevinskog i gospodarskog rasta. U njih će do 2020. godine biti uloženo tri milijardi eura. Apeliram da tu priliku ne propustimo i pokušamo nadoknaditi ono što je godinama zanemareno. Vaše je legitimno pravo štrajkati – naglasio je ministar Siniša Hajdaš Dončić.

Zoran Maršić nakon toga uime predstavnika željezničkih sindikata ministru je predao zahtjeve sindikata, na što je ministar ponovio kako o konkretnim zahtjevima koji se odnose na socijalni dijalog s predstavnicima uprava on, kao ministar, ne može razgovarati. Predsjednici sindikata odbili su nastaviti razgovor s predsjednicima uprava triju željezničkih poduzeća, inzistirali su na razgovoru isključivo s ministrom oko isključivo njihovih zahtjeva, nakon čega su napustili ministarstvo.

Ministar Hajdaš Dončić: Nemamo čarobni štapić i ne možemo stvari rješavati preko noći

Ministar mora, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić večeras je za RTL Danas kazao kako je u srijedu primio konglomerat sindikata HŽ-a. Ispričao je da su se oni nakon njegove uvodne riječi i upoznavanja sa situacijom digli i otišli kad im je ponudio razgovor s njihovim upravama.

– Dosada je praksa bila, dakle, kada su se sindikati, da tako kažem, zbog nekih prava pobunili, bivši ministri okretali su leđa svojim upravama i sklapali dogovore mimo uprava rušeći tako njihov integritet. Ja sam im rekao da to tako ne ide i u mom resoru toga neće biti. Nije stvar u radnicima, stvar je možda u nerazumijevanju pojedinih sindikalnih čelnika koji izigravaju lažne mesije, a reći ću i da pružaju i šire pogrešne informacije svojim zaposlenicima – kazao je ministar Hajdaš Dončić i dodao kako bi htio da se prihvati realnost, odnosno poručio je da se može imati samo onoliko koliko se zaradi na tržištu.

– Što se tiče HŽ-a, plaće se isplaćuju u roku, završavamo proces javne nabave, a riječ je o 44 nova vlaka, a stanje sigurnosti bit će bolje. Nemamo čarobni štapić i ne možemo stvari rješavati preko noći – kazao je ministar prometa Hajdaš Dončić za RTL Danas. Ispričao se svim putnicima i za kraj poručio da su planovi restrukturiranja prihvaćeni te da od njih nema odstupanja.

>>Bivši direktori sa 40.000 kn sjede u uredima, a radnike bi na burzu'

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije