Tristotinjak radnika Pružnih građevina prosvjedovalo je danas točno u 12 sati na Markovu trgu jer sindikalisti strahuju da ih čeka stečaj ili otpuštanja radnika iako posluju pozitivno, a posebnu opasnost vide u tome što se ne mogu natjecati za posao obnove pruge Dugo Selo-Križevci. Tijekom prosvjeda u Vladi su predali otvoreno pismo za premijera u kojemu traže nastavak intenzivne obnove pruga za obavljanje unutarnjeg i međunarodnog željezničkog prometa, donošenje tumačenja o mogućnosti sudjelovanja Pružnih građevina u projektima koje financira RH, HŽ Infrastruktura ili EU, sukladno važećem Zakonu o javnoj nabavi te organizacijske promjene, recimo izdvajanje iz HŽ grupe, kojim će se Pružnim građevinama trajno omogućiti da sudjeluju u projektima koje sufinanciraju EU i Republika Hrvatska.
Predsjednik sindikata HŽ infrastrukture Slavko Proleta rekao je da se ne slažu s prijedlogom uprave da se u sklopu restrukturiranja firme otpusti 750 radnika - 600 stalnih i 150 sezonaca.
- Prosvjedujemo jer se ne možemo natjecati na radovima koji se financiraju iz sredstava EU, temeljem odluke Skupštine HŽ infrastrukture. Došli smo jer je bivša uprava 2013. godine dala zeleno svjetlo Pružnim građevinama da se smije natjecati. Zabrinjava da je prošlo prednatjecanje i da nitko od onih koji su se bili javili na natječaj nisu imali nikakve primjedbe što se Pružne građevine javljaju, a onda se odjedanput iz prednatjecanja povlače i onda žele optužiti nas kako vjerojatno radimo za interes neke firme. Interes ova tri sindikata nije za ni jednu stranu, nego da novac ostaje u Hrvatskoj i da naši radnici rade svoj posao – objasnio je Proleta.
Ivan Forgač, predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara odbacio je pak tvrdnje resornog ministra Siniše Hajdaša Dončića da tvrtka ne posluje dobro, te da je glavni razlog prosvjeda osipanje članstva.
- Nema nikakvog osipanja članstva. Suočeni smo s lažima, neistinama i od strane uprava i od strane ministarstva o radu ove tvrtke. Ova tvrtka nije loša, nije nikakav gubitaš, u zadnje dvije godine je imala 230 milijuna kuna dobiti, u nju su silom gurnuli još 800 radnika iz HŽ infrastrukture kako bi prikazali da su restrukturirali HŽ infrastrukturu, lažno i opteretili je još dodatno. No unatoč tome tvrtka je ostvarila dobit. Ima vrhunske inženjere, tehnologiju, opremu, mehanizaciju vrijednu oko 300 milijuna kuna i može raditi sve što treba na hrvatskim prugama – zaključuje Forgač.
>> Koncesionari: Dogodine ćemo za ceste nuditi manje od 3 milijarde eura
>> Hajdaš Dončić o istrazi o gradnji Gaženice: Svi sve znaju i nitko ne zna ništa
Uništit će ovi sve što i malo dobro posluje kako bi nesmetano namještali poslove svojim frendovima a vlakovi će nam i dalje voziti prosječnom brzinom od 42 km/h. Pod hitno treba donesti zakon kojim bi se sankcioniralo donošenje štetnih odluka od strane političara jer će ovi sve uništiti i obezvrediti a nikada zbog toga odgovarati.