O davanju pričesti rastavljenim i ponovno oženjenim parovima odlučivat će se od slučaja do slučaja, stajalište je redovne biskupske sinode o obitelji koja je zaključena večeras glasovanjem o završnom dokumentu koji je dobio potrebnu dvotrečinsku većinu. Glasovalo se o svakom od 94 paragrafa i svi su dobili potrebnu dvotrečinsku većinu. No, samo za jedan glas prošao je paragraf 85. koji kaže kako „osobe koje su se rastavile i ponovno oženile moraju biti integrirane u kršćansku zajednicu na razne moguće načine“.
Za taj paragraf, koji otvara vrata davanju pričesti osobama koje su se civilno vjenčale po drugi puta, a bile su u prvom braku vjenčane u crkvi, glasovalo je 178 od 265 prisutnih sinodalnih otaca (od ukupno 270), pa je dvotrečinski kvuorum iznosio 177 (protiv je bilo 80 i 7 suzdržanih). Dakle, svaki slučaj će se posebno razmatrati i, dakako, nakon pokore će oni koji žive u drugom braku moći opet pristupiti pričesti. O svim slučajevima odlučuje mjesni biskup.
Rastavljene i ponovno oženjene osobe „ne samo što se ne smiju osjećati izopćenima, već mogu živjeti i sazrijevati kao živi članovi Crkve osjećajući je kao majku koja uvijek prihvaća i brine se o njima s ljubavlju i hrabri ih u živodnom i evanđeoskom hodu“, stoji u dokumentu.
Na koncu glasovanja sinodalnim ocima se obratio papa Franjo naglasivši kako je „glavna zadaća Crkve ne da dijeli osude i prokletstva, već da proglašava Božje milosrđe, da poziva na obraćanje i vodi sve ljude prema Gospodinovu spasenju“.
Kakav je završni dokument glede rastavljenih i ponovno oženjenih osoba novinarima je najavio bečki nadbiskup kardinal Christoph Schönborn kazavši kako se tim osobama neće odgovarati s „da ili ne, crno ili bijelo“, već će se postupiti u svijetlu onoga što je napisao papa Ivan Pavao II. u pobudnici Obiteljska zajednica (Familiaris consortio), odnosno da se moraju razmatrati pojedini slučajevi, jer su „situacije različite“. Također je kazao kako nema mnogo o homoseksualnosti. Tu temu se dodirnulo prije svega pod aspektom obitelji, odnosno kako se ponašati kao kršćanin prema bratu, strucu, sestri i osobi homoseksualcu.
Svi koji su se nadali da će sinoda značiti slabljenje položaja pape Franje ostat će razočarani.
>>Biskupska sinoda o obitelji nije dovela do podjela
U na čelu slažem se sa tim da rastavljeni mogu primati pričest ako žive po katoličkom redu, no protiv sam najave o ponovnom crkvenom vjenčanju nakon rastave, jer na vjenčanju ako me pamet služi kaže se "što Bog združi čovjek neka ne razdruži" ili tako nekako. Smatram da crkveno vjenčanje može biti samo jednom osim kada za to postoje razlozi kao što je bilo i do sada, a ne da svaka biskupija ili do kraja svaki svećenik može to riješiti, svest će se tko može platiti moći će sve kupiti, što nije dobro.