Ove će godine blagdanska potrošnja dosegnuti 15,3 milijarde kuna i premašiti lanjsku za čak pola milijarde, procjena je Hrvatske gospodarske komore.
– Porezna reforma i više plaće rezultirali su optimizmom i povećanom potrošnjom – komentirala je jučer direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić, koja podsjeća da Hrvatska posljednjih godina bilježi rekordnu zaposlenost i kaže da se zasigurno i još jedna rekordna turistička sezona u nizu također pozitivno odrazila na opću potrošnju. Udarni dani prosinačke šoping-groznice očekuju se od 19. prosinca do 24. prosinca, a u skladu s tradicijom izgledat će i blagdanski stolovi.
I ovih blagdana gostit ćemo se domaćim specijalitetima poput purice s mlincima, svinjetinom, janjetinom, narescima, kolačima... U većini blagdanskih poklona, pak, naći će se igračke, kozmetika, obuća i odjeća, tehnika, knjige i delikatesni prehrambeni proizvodi. Odlazak u kupovinu kao dio blagdanskih običaja i atmosfere duboko se ukorijenio, a građani dublje posežu u svoje novčanike, ističe direktorica Sektora za trgovinu HGK, i zahvaljujući lanjskom povećanju neoporezivoga dijela za božićnice i regres budući da je sve više poslodavaca svojim radnicima odlučilo isplatiti dodatnu plaću, veće božićnice i bonuse.
– Dosad je pola milijuna građana dobilo trinaestu plaću. Rast optimizma građana osjeća se i u gospodarstvu kroz znatan porast prihoda poduzetnika. Primjerice, promet u maloprodaji u prvih devet mjeseci ove godine porastao je 3,7 posto. Sve više raste i online prodaja, a kupci su sve informiraniji i kritičniji. Zanimljivo je i da se sve više koristi tzv. omnichannel pristup koji kombinira tradicionalnu i online kupovinu, odnosno kupci naruče robu online pa je isprobavaju u fizičkoj trgovini – objašnjava Ravlić i zaključuje: – Blagdanska potrošnja definitivno nam pokazuje da standard građana, unatoč svim problemima, raste.
Koliko se kuka po portalima nije loše