Mnogima se tada, te '92. činilo kako je prerano i za razgovore o turizmu, a kamoli da bi u ratom izranjavanju Hrvatsku netko htio doći na more. Uostalom, u mnogim su hotelima umjesto razdraganih turista spavali tužni gosti; cijele obitelji izbjeglih i prognanih iz njihovih domova. Prioriteti su se znali, ali postojala je i vizija.
Ministarstvo turizma ustanovljeno je već u prvom sazivu hrvatske Vlade. Prvi ministar bio je Janko Vraniczany Dobrinović, koji je i pokrenuo donošenje paketa turističkih zakona. Doneseni su već tijekom 1991., a odmah iduće godine održana je i osnivačka sjednica Sabora Hrvatske turističke zajednice. Nacionalna turistička organizacija, koja uz Glavni ured u sustavu ima i tristotinjak turističkih zajednica općina, gradova, mjesta i županija, u 2017. svoj 25 rođendan proslavila je sinoć u Zagrebu na najljepši način; nakon sezone povijesnih rekorda okupili su se mnogi turistički radnici koji su tijekom četvrt stoljeća ostavili traga i zadužili hrvatski turizam. Među tristotinjak uzvanika viđeni su tako zamalo svi bivši direktori Hrvatske turističke zajednice; od prvog Željka Tončinića, preko Marijana Bulata do dugovječnog Nike Bulića, njegove nasljednice Meri Matešić, donedavnog direktora Ratomira Ivičića i, dakako, aktualnog čelnika HTZ-a Kristijana Staničića.
Sadašnji direktor podsjetio je, pak, na same početke hrvatske turističke priče.
- To su bile godine kada još nismo imali prospekte na kojima piše Hrvatska. Mnogi se sigurno sjećaju kako se flomasterima križalo ime bivše države... Sami počeci rada Hrvatske turističke zajednice obilježeni su isključivo radom i entuzijazmom. Ono na što smo svi danas ponosni jest činjenica da je sustav vrlo brzo zaživio i da je Hrvatska nezaustavljivo krenula na put prema vrhu - kazao je Staničić i pohvalio se današnjim turističkim uspjesima, ali i nekim dosezima HTZ-a.
- Samo našu Facebook stranicu prati dva milijuna ljudi, a ona spada među pet najjačih Facebook stranica nacionalnih turističkih organizacija u svijetu. Zahvaljujući eVistoru, recimo, prema Svjetskoj turističkoj organizaciji smo po inovativnim rješenjima među tri turističke organizacije u svijetu - naveo je neke od najnovijih potvrda radu Hrvatske turističke zajednice.
Ministar turizma Gari Cappelli zahvalio se svima koji su vodili HTZ od njegovih početaka i doveli ga uspješno do danas kada se u Hrvatskoj polako počinje govoriti o turističkoj godini, a ne više samo o sezoni.
- Biti konkurentan na tržištu među zemljama u okruženju koje također obiluju turističkim atributima iziskuje veliku kreativnost i strast koja ne nedostaje hrvatskim turističkim djelatnicima. Čestitam i zahvaljujem Hrvatskoj turističkoj zajednici što posljednjih dvadeset i pet godina na atraktivan i originalan način predstavlja ono najbolje od Hrvatske kroz niz kvalitetnih, promišljenih marketinških aktivnosti i sve većeg broja kvalitetnih turističkih ponuda - kazao je Cappelli.
Skup je uveličao i sam premijer, koji se također zahvalio bivšim direktorima HTZ-a, ministrima turizma, vlasnicima hotelskih kuća... na doprinosu brendiranju i pozicioniranju Hrvatske kao 'jedne od turistički najpopularnijih zemalja svijeta'.
- Zahvaljujem i dogodine očekujem još bolju turističku godinu - kazao je premijer Andrej Plenković.
- Naročito vesele nove investicije, koje bi s ovogodišnjih 800 milijuna eura u 2018. trebale narasti na gotovo 950 milijuna. To govori da postajemo još bolji, da ćemo imati još kvalitetniju uslugu. Inače, na svečanosti su se od 'prozvanih' bivših ministara turizma pojavili samo Darko Lorencin, Ivan Herak i Sergej Morsan, dok se, recimo, Anton Kliman i Damir Bajs nisu odazvali. Kako bilo, osim imena, pamte se i djela, pa valja reći kako su proteklih 25 godina Hrvatske turističke zajednice obilježili nebrojeni nastupi na sajmovima, prezentacije i radionice za partnere, milijuni kataloga i drugih promo materijala, brojne promotivne kampanje, a ugošćene su i tisuće stranih novinara, koji su glas o hrvatskom turizmu raznijeli po svim kontinentima. Za najbolje reportaže ustanovljena je i nagrada Zlatna penkala, Na domaćem terenu, pak, ekološko-edukativna akcija Volim Hrvatsku (sa sloganom Više cvijeća-manje smeća), uljepšala je osobni opis mnogim našim mjestima.
Kroz akcije Zeleni cvijet i Plavi cvijet najuspješnije se vrednuje svake godine. Kroz projekt 'Hrvatska 365' HTZ aktivno nastoji produljiti sezonu, a s prvim danom lanjske godine je, recimo, u punu primjenu ušao moderni elektronski sustav evidencije gostiju, koji u realnom vremenu daje niz podataka o turističkom prometu. On je, pak, i na samom isteku 2017. živahniji nego ikad, kako i sugerira 'Croatia, Full of Life'. Za sinoćnje uzvanike priređena je i izložba „Retrospektiva 25 godina“, koja je podijeljena u tri razdoblja: „Mala zemlja za veliki odmor“, „Mediteran kakav je nekad bio“, te „Puna života“, a okupila je radove etabliranih domaćih dizajnera i fotografa, dugogodišnjih suradnika i partnera Hrvatske turističke zajednice.