U Ministarstvu rada i mirovinskoga sustava održan je sastanak o problemima hrvatskih autoprijevoznika zbog primjene novog njemačkog Zakona o minimalnoj plaći, priopćilo je Ministarstvo rada i mirovinskog sustava.
Naime, Zakonom o minimalnoj plaći koji je na snagu u Njemačkoj stupio početkom ove godine propisano je da se svim radnicima koji obavljaju obavljaju poslove prijevoza na njenom teritoriju isplaćuje minimalna plaća u visini od 8,5 eura po satu, a sastanak je održan kako bi se pronašla odgovarajuća rješenja za hrvatske autoprijevoznike.
''Republika Hrvatska će se pridružiti zajedničkoj inicijativi, odnosno pismu istočnih zemalja članica Europske unije (Poljska, Češka, Slovenija, Slovačka, Mađarska, Litva, Rumunjska, Bugarska) upućenom ministrima rada i prometa Republike Njemačke u cilju rješavanja nastalih problema. Ministarstvo vanjskih i europskih poslova pridružit će se i inicijativi navedenih država prema Europskoj komisiji kako bi se razjasnilo i utvrdilo, u skladu s važećom pravnom stečevinom, jesu li radnici u međunarodnom transportu, osobito kada su u tranzitu, izaslani radnici na koje se primjenjuju njemački radni uvjeti.
Na sastanku je dogovoreno da će Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture osigurati kontaktnu točku za komunikaciju kako s nadležnim tijelima Republike Njemačke radi prikupljanja informacija, tako i s hrvatskim prijevoznicima radi njihova informiranja o načinu postupanja. Sve informacije o poteškoćama i problemima s kojima će se prijevoznici susretati bit će dostavljene i Ministarstvu vanjskih i europskih poslova radi poduzimanja diplomatskih aktivnosti. Osim toga, Ministarstvo vanjskih i europskih poslova zatražit će od nadležnih tijela Republike Njemačke preciznu informaciju koja su sve davanja uključena u navedenu minimalnu bruto plaću od 8,5 eura po satu'', navodi Ministarstvo.
>> Za čistiji transport prijevoznicima odobreno 9,7 mil. kn
Uglavnom su drug Zoka i banda opet našli u problemima i činjenici da je minimalna plaća prijevoznika u Njemačkoj višestruko veća negoli normalna plaća prijevoznika u Hrvatskoj... i inače nam se često spočitavalo kako su nam djelatnici preplaćeni ne nisu čak su na razini četvrtine i petine plaće koju poslodavci plaćaju u Njemačkoj, ali imamo neefikasnu i preskupu birokraciju koju treba nahraniti... iako bi bilo bolje da se svinje nahrane s tom birokracijom