Hrvatski zavod za javno zdravstvo ( HZJZ ) u nedjelju navečer objavio je upute za ugostiteljske objekte, prema kojima se dopušta obavljanje rada ugostiteljskim objektima iz skupina: restorani, barovi (kavana, pivnica, buffet, krčma i klet) i catering objekti, ali uz pridržavanje svih protuepidemijskih mjera i strogih mjera socijalnog distanciranja na način kako slijedi:
1. Zabranjeno je usluživanje jela, pića i napitaka u samom objektu.
2. Naručitelj preuzima kupljeno na vratima, prozoru ili neposredno ispred vrata objekta.
3. Potrebno je osigurati pridržavanje najviših higijenskih standarda te držanja razmaka ograničenog broja kupaca kako bi se smanjio fizički kontakt i održao propisani razmak od 2 metra između kupaca, prodavača i kupca te prodavača međusobno ako jedan naplaćuje, a drugi izdaje.
4. Preporučuje se, ondje gdje nije drukčije uređeno, postavljanje pregrade/zaštite od pleksiglasa ili drugog dezinficijensima perivog materijala kako bi bili ispunjeni svi uvjeti i sigurnosne mjere za zaštitu kupaca i prodavača.
5. Ako je moguće, preporučuje se plaćanje beskontaktnim karticama.
6. Za postupak plaćanja gotovinom preporučuje se da kupac najprije stavi novac na pult i potom uzme izvraćeni ostatak, a nakon svakog kupca pult se dezinficira.
7. Proizvod (napitak, obrok i sl.) treba naručiti i platiti na mjestu koje je odvojeno od mjesta izdavanja/preuzimanja narudžbe (odnosno da jedna osoba preuzima narudžbu i naplaćuje, a druga izdaje naručeno), a ako to nije moguće organizirati, prodavač mora obavezno dezinficirati ruke između naplate i izdavanja narudžbe te dezinficirati površinu/pult na kojem se vrši naplata i izdavanje narudžbe između te dvije aktivnosti.
8. Osigurati da se ne stvaraju gužve te da se jasne upute o tome stave na sve ulaze i vidljiva mjesta.
9. Ako je moguće, preporučuje se osigurati protočnost kupaca tako da su odvojeni ulaz/prilaz od izlaza/odlaska.
10. Na vidljivim mjestima istaknuti upute i preporuke za pridržavanje općih pravila o higijeni te strogoj mjeri fizičke udaljenosti.
11. Ako je organiziran drive-in sistem, zabranjen je izlazak iz automobila i moraju se poštovati mjere navedene pod točkama 3., 7. i 10.
Glavni državni inspektor Andrija Mikulić na jučerašnjoj je konferenciji za medije komentirao medijske natpise o restoranima koji su zatvoreni odlukom Državnog inspektorata.
"U Republici Hrvatskoj imamo 35.000 ugostiteljskih objekata, od toga su u 31 objektu utvrđene nepravilnosti. Objektu o kojem govorite izdano je usmeno rješenje za zatvaranje, ali je činjenica i da je stranka pozvana u ponedjeljak da dostavi dokumentaciju ako je posjeduje. Objekt nije zatvoren jer se bavio dostavom hrane nego jer je netko postavio stol na javnu prometnu površinu bez dozvole i to nije smio", kazao je.
Podsjetimo, riječ je o poznatom japanskom restoranu Tekka u Radničkoj ulici u Zagrebu. Prema objavi na Tekkinoj Facebook stranici, razlog zatvaranja nepropisna je drive-in usluga. Tekka je uvela drive-in još prije nekoliko tjedana. Tekki, naime, nije zabranjen samo drive-in, nego i dostava za idućih trideset dana. Nije jasno zašto je to povezano.
“Ova odluka znači da ja u ponedjeljak moram poslati dvadeset ljudi na burzu. A Vlada tvrdi da se bori za očuvanje radnih mjesta u ugostiteljstvu,” kazao je vlasnik restorana, gospodin Minder.
Super.I ubuduće treba prvo zatvoriti objekte,ispisati kazne, a nakon toga napisati upute o radu.