Direktori sektora, zamjenici direktora, pomoćnici direktora – tako su u Održavanju i naplati cestarine Hrvatskih autocesta (HAC-ONC) novim Pravilnikom o radu nagomilali šefovska mjesta u tvrtki koja će nastati kad se spoje s Autocestom Rijeka – Zagreb – Održavanje i naplata (ARZ-ON). Uz te direktore, zamjenike i pomoćnike, tvrtka će, naravno, imati i predsjednika i člana uprave.
Plaća najmanje 15.000 kn
Zajednička tvrtka imat će dva direktora – sektora naplate cestarine i sektora održavanja, svaki od njih će imati zamjenike, a direktor naplate imat će jednog pomoćnika, dok će direktor održavanja imati tri pomoćnika. U HAC-ONC-u dosad su bili direktori sektora naplate i održavanja, a oni su imali pomoćnike, no spajanjem te tvrtke s ARZ-ON-om izmišljene su ove funkcije – zamjenici direktora – kako bi svi zadržali svoje šefovske fotelje. Naime, tako bi sadašnji direktori sektora u HAC-ONC-u trebali ostati direktori i kad se spoje tvrtke, a jedan bi zamjenik trebao postati direktor u ARZ-ON-u – to je Mario Juzvišen. Drugi zamjenik navodno će biti Miljenko Girotto, donedavni direktor u ARZ-ON-u, koji je smijenjen s te funkcije, no uprava HAC-ONC-a sad ga, kažu upućeni, želi za zamjenika direktora Sektora održavanja. Zamjenici direktora imat će koeficijent 8,4, a to znači plaću od 15-ak tisuća kuna neto.
Radničko vijeće HAC-ONC-a i ARZ-ON-a nije dalo suglasnost na novi Pravilnik o radu i uvođenje funkcija zamjenika direktora. Predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić kaže da je zamjenike direktora sektora u HAC-u uvela HDZ-ovska vlast, i to kao političke funkcije za uhljebljene podobnih kadrova.
Ništa od rezanja troškova
Promjenom vlasti i dolaskom nove uprave HAC-a, kaže Stanić, zamjenici direktora su ukinuti, a sad ih se opet vraća, što je za njega neprihvatljivo. On podsjeća da je iz HAC-a i ARZ-a otpušteno više od 300 radnika kako bi se srezali troškovi, a sad se opet gomilaju šefovska mjesta za podobne kadrove. A u HAC-ONC-u tvrde da su uveli zamjenike direktora zbog opsega poslova i da je pripajanjem ARZ ON-a tvrtka dobila novih 182 kilometara dionica za održavanje i naplatu. Na naš upit koji je opis radnog mjesta zamjenika direktora, kažu da zamjenik direktora Sektora za naplatu cestarine organizira i koordinira rad, nadzire izradu planova, programa i izvješća, surađuje s vanjskim institucijama, kontrolira izvršenje poslova te zamjenjuje direktora Sektora u njegovoj odsutnosti. Zamjenik direktora Sektora za održavanje pak navode u HAC-ONC-u brine se o unapređenju rada i organizaciji, prati zakonske propise te obnaša poslove po nalogu direktora u vrijeme njegove odsutnosti.
A oni će pod sobom imati pomoćnike pa tako u Sektoru naplate pomoćnik direktora za poslove logistike organizira i rukovodi izvršenjem poslova svih odjela logistike naplate cestarine, koordinira rad šefova odjela logistike, izrađuje planove, programe i izvješća, kontrolira izvršenje poslova. U Sektoru održavanja pak pomoćnik za redovito održavanje, pomoćnik za tehničke poslove i pomoćnik za sigurnost i promet organiziraju i rukovode poslovima unutar Odjela za koji su nadležni, kontroliraju obavljanje poslova, izrađuju planove i mjere za unapređenje rada...
U HAC-ONC-u tvrde da će tek nakon spajanja donijeti odluku o popunjavanju radnih mjesta zamjenika direktora.
>> HAC posudio od HC-a 7,5 milijuna kuna da bi isplatio plaće
A šta očekivati od ove vlasti!? Izmišljaju radna mjesta za svoje uhljebe, poltrone i podobnike dok tisuće radnika ostaje bez posla, penzioneri kopaju po kontejnerima a socijalni slučajevi se ustaju u 3 ujutro da bi pokupili po parkovima PVC bocee od tuluma njihove zlatne mladeži. Izmišljaju agencije za istraživanje ruda i gubljenje vremena baš kao u Alan Fordu a narodu serviraju "zabave" u liku "Perkovića", "Gay parada", "Ćirilice" itd itd. Do kad??? Sprema im se "Kijev" a toga nisu svijesni!